Start van hoofdcontent

Stad

nl

Bijenkorf op de schop

21 september 2014, 11.52 uur · Aangepast 22 september 2014, 15.12 uur · Foto: Jos van Zetten

De Bijenkorf op de Dam gaat flink op de schop. Het warenhuis gaat twee keer zoveel ruimte maken voor dure merken als Prada en Gucci.

Daarnaast krijgt de winkel een taxfree lounge speciaal voor Chinese en Russische klanten. In die lounge kunnen ze makkelijker hun belasting op aankopen terugkrijgen. Zo schrijft Het Parool vandaag.

In totaal investeert de Bijenkorf zo'n 200 miljoen euro in haar vestigingen. Maar het meeste geld gaat naar de vestiging in Amsterdam. Naast meer ruimte voor luxemerken komt er ook meer cosmetica en meer ruimte voor dure horloges en juwelen.

Binnen in het warenhuis wordt er dus flink verbouwd, maar ook aan de buitenkant zal het gebouw veranderen. De grootste veranderingen aan de buitenkant van het gebouw zijn dat de ramen groter worden, dat de drie entrees verbouwd worden en dat de aan de parkeergarage grenzende muur van glas wordt. De werkzaamheden beginnen in januari 2015.