Start van hoofdcontent

Stad

nl

Hipster met kwark houdt Amsterdammers bezig

1 januari 1900, 00.19 uur · Aangepast 1 april 2016, 12.29 uur · Foto: Scato van Opstall

Het is een opvallende verschijning. Een ruig ogende man met tattoos, een spijkerjasje en een flinke baard, met in zijn hand een bakje aardbeienkwark.

De hipster kijkt je indringend aan vanuit bushokjes of reclamezuilen en maakt reclame voor een toetjesmerk. De twee lijken niet bepaald samen te gaan, maar deze poster wordt door veel Amsterdammers opgemerkt. Op Twitter is het commentaar, uiteraard, niet van de lucht.

'Hipster eet "yoghurt" met pulled pork gelatine & glucose-fructose siroop en nog 15 toevoegingen', zegt Scato van Opstall. 'Jullie gaan ons helemaal terugbrengen naar de reclamewereld anno 2014/2013?', klaagt Carmen. Volgens Nieuwsuur-verslaggever Eelco Bosch van Rosenthal is er maar één conclusie: 'Ook yoghurt heeft zijn onschuld verloren'. En met een beetje fantasie bestel je zo'n kwarktoetje straks gewoon naast je hippe speciaalbier, denkt Rik toe Water: 'Mag ik twee IPA's, 'n Duvel, drie ijwit en één Danio Aardbeien kwark.'

We verwachten niet dat deze reclameposters evenveel woede zal opleveren als bijvoorbeeld de posters van Suitsupply

Ik had 'There will be kwark' een betere slogan gevonden ivm die baard. pic.twitter.com/8SAUcUOwe6

— Thijs Wolters (@ThijsWhoa) March 31, 2016

Really Danio? Jullie gaan ons helemaal terugbrengen naar de reclamewereld anno 2014/2013? pic.twitter.com/zKVNTojkCz

— Carmen (@carmoede) March 30, 2016

Ook yoghurt heeft zijn onschuld verloren pic.twitter.com/O1NjCihTLr

— Bosch van Rosenthal (@eelcobvr) March 30, 2016

Mag ik twee IPA's, 'n Duvel, drie ijwit en één Danio Aardbeien kwark. #baardbei #kwarkbaard #danonegate

— Rik toe Water (@Heimerik) March 31, 2016