Start van hoofdcontent

Stad

nl

GVB hangt excuusbriefjes op in metro 51 na reeks verstoringen

1 januari 1900, 00.19 uur · Aangepast 7 maart 2017, 13.08 uur

Het GVB biedt reizigers van metro 51 via een informatieflyer excuses aan voor de reeks verstoringen van de afgelopen tijd. In een aantal gevallen was de vervoerder niet in staat de reiziger direct ter plaatse van actuele informatie te voorzien.

De flyers zijn opgehangen in de metrostellen op de onbetrouwbare verbinding. 'Hoewel we natuurlijk alles aan doen om verstoringen te voorkomen, moeten wij helaas ook vaststellen dat we deze niet kunnen uitsluiten', zo staat te lezen. Het GVB heeft inmiddels een heus 'metro 51 antwoordapparaat' in het leven geroepen, een gratis nummer (0800-0233302) dat reizigers bij verstoringen kunnen bellen.

Lijn 51 is al jaren een zorgenkindje, maar de laatste tijd leek het aantal verstoringen weer toe te nemen. De grote storing van 4 januari, waarbij het hele metroverkeer plat kwam te liggen, werd veroorzaakt door een probleem in het metrosysteem van lijn 51. Ook het alternatief, tramlijn 5, werd door de storing getroffen. Een paar dagen eerder, op 2 januari, lag de 51 ook al de hele avond plat door een technisch probleem.

Lees ook: Problemen lijn 51 pas in 2020 verholpen: 'Ze willen toch mensen uit de auto hebben?'

Het GVB liet eerder al weten dat er tot 2020 geen echte oplossingen zijn voor lijn 51. 'Het gaat om bijzonder materieel, dat hebben we nergens anders rondrijden in Amsterdam. We kunnen ook niet ergens anders metro's vandaan halen bij het GVB om die op lijn 51 in te zetten', liet een woordvoerder toen al weten.

abc5media_image_1