Start van hoofdcontent

Stad

nl

Pontjes naar Noord worden varende reclameborden

11 augustus 2017, 16.30 uur

Als je vaak een pontje neemt dan bestaat de kans dat je straks niet meer op een blauw-witte GVB-boot staat. Maar wel op een reclame-variant.

Tot en met april 2018 loopt er een proef van het GVB samen met buitenreclamebedrijf JCDecaux. Tot nu toe werden alleen trams van het GVB met reclame beplakt, maar dat gaat dus nu ook gebeuren met de pontjes.

'Enorm verrassingseffect'
De commercieel directeur van JCDecaux Nederland, Bart de Vries, is enthousiast over de nieuwe mogelijkheden: 'De campagnes hebben vanwege hun afwijkende vorm een enorm verrassingseffect en daarmee verwachten we een flinke impact. Dagelijks gebruiken zo’n 55.000 mensen de pont, die allemaal hun blik op het vaartuig richten als hij eraan komt.'

Het GVB heeft voor de samenwerking gekozen omdat de reclame-inkomsten moeten helpen bij de krappe begroting. Een woordvoerder zegt tegen Het Parool: 'Onze subsidie is teruggelopen, dus we moesten op zoek naar andere manieren om geld te generen'.