Burgemeester wil niet Instagram-posts van I Amsterdam dicteren

Ondanks een uitglijder van de gemeentelijke pr-machine op Instagram, is het stadsbestuur niet van plan om over de schouder van de sociale media-marketeers mee te kijken.

Het begon met een fotootje op de Instagram-pagina van I Amsterdam, dat als doel heeft om toeristen aan te trekken naar de stad. In juli plaatste een medewerker een plaatje van de Staalmeestersbrug met de vraag wie daar weleens een liefdesslotje aan had gehangen.

Lees ook: Gemeentelijke PR-machine teruggefloten om hangslotjespost

Buurtbewoners waren boos, omdat ze juist af willen van al die slotjes aan de brug. SP-raadslid Tiers Bakker stelde vragen aan de burgemeester en kreeg vandaag antwoord. Daarin herhaalt Eberhard van der Laan dat de Instagram-post geplaatst werd uit 'enthousiasme' van een medewerker die niet wist dat het onderwerp gevoelig lag. Ook laat het stadsbestuur opnieuw weten zelf ook niet blij te zijn met de slotjes, want ze zijn schadelijk voor de oude brug.

Lees ook: Verkoper liefdesslotjes op Google zwart gemaakt: 'Liever niets kopen hier'

Toch ziet de burgemeester geen reden om zich verder te bemoeien met de sociale media-uitingen van I Amsterdam. 'Het bericht is door Amsterdam Marketing spoedig na plaatsing verwijderd. Het college ziet geen reden voor verdere maatregelen', aldus Van der Laan.

Initialiseren Google Maps
  • Kaart
  • Street view
  • Als er geen beeld verschijnt, is de locatie te ver weg van een street view locatie