Start van hoofdcontent

Stad

nl

VVV wil geen blad met zoenende mannen

4 augustus 2010, 16.07 uur · Aangepast 4 augustus 2010, 21.50 uur

Het Amsterdam Toerisme en Congres Bureau heeft liever geen zoenende mannen op de cover van Time Out Amsterdam. Dat meldt het Parool.

Time Out Amsterdam is een Engelstalig tijdschrift dat zowel in de winkel als op de VVV-kantoren verkrijgbaar is. Normaal gesproken is bij allebei de verkooppunten dezelfde versie van het blad te vinden. Deze maand is er echter een opvallend verschil. Op de cover van de uitgave die in de VVV-kantoren ligt, ontbreekt namelijk een foto van twee zoenende mannen. Die foto staat wel op de cover van de winkelversie.

Volgens Machteld Ligtvoet van het Amsterdam Toerisme en Congres Bureau (ATCB), verantwoordelijk voor de VVV, is dat makkelijk te verklaren. Elke maand neemt het ATCB een derde van de oplage van Time Out Amsterdam af om in de VVV kantoren te verkopen. Daarom kunnen zij items verwijderen uit de versie die voor de toeristen is bedoeld. "Time Out magazine kiest soms voor meer edgy items dan wij. Dat heeft niets met vertrutting te maken, maar met marketing. Bovendien kregen wij deze cover gewoon eerder", aldus Ligtvoet tegenover Het Parool.

Directeur van Time Out Amsterdam Todd Savage ziet ook geen probleem. "We hebben de afspraak dat we een aantal voorpagina's voorleggen. Dat hebben we dit keer ook gedaan en het ATCB koos voor die zonder mannen. Ik noem dat samenwerking", aldus Savage tegenover Het Parool.