Een manager van de klantenservice van KLM heeft jarenlang op naam van verzonnen passagiers klachten ingediend bij zijn eigen luchtvaartmaatschappij. De man verdiende daar ruim 145.000 euro mee.

Dat blijkt uit processtukken die De Telegraaf heeft ingezien.

Overdag werkte de 44-jarige Marcel D. als 'Supervisor Customer Care' bij KLM en gaf hij leiding aan een team van klantenservicemedewerkers. 's Avonds schreef hij klachtenbrieven aan zijn eigen afdeling. Dat deed hij uit naam van verzonnen passagiers, die zogenaamd financiele schade hadden geleden door toedoen van KLM, bijvoorbeeld door vertraging of zoekgeraakte bagage, zo schrijft De Telegraaf.

D. vervalste ook brieven namens reisverzekeraars om zijn klachten kracht te geven. Alleen het bankrekeningnummer was niet vals, dat was namelijk het rekeningnummer van D. zelf.

Omdat D. in zijn functie zelf over de klachten moest beslissen, kon hij zichzelf zo in drie jaar tijd 145.684 euro uitkeren. Hij staat deze week terecht voor oplichting.

0 reacties Geef je reactie

AT5 maakt gebruik van cookies..

AT5 maakt gebruikt van cookies om de website te verbeteren, te analyseren, voor social media en advertenties. Door gebruik te maken van deze website en hiernaast op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies op de website van AT5. Meer weten over cookies? Klik hier.