- AT5 Producties
- Adverteren op AT5
- Bereik
- Tarieven
- Aanbiedingen
De Amsterdamse politiebond wil dat, als er een boerkaverbod komt, dit verbod gehandhaafd wordt. Dit heeft de Amsterdamse Politie Vakorganisatie (APV) laten weten.

'Als er een verbod komt moeten we dat natuurlijk handhaven', zo stelt de APV. 'We zullen hierbij natuurlijk wel ons gezond verstand gebruiken. Maar ik verwacht niet dat we hier aparte teams voor de straat op gaan sturen.'
'We zullen de situatie van geval tot geval bekijken. Het is ook niet zo dat iedere auto die verkeerd geparkeerd staat direct een bon krijgt.'
De politie zelf wil nog niet ingaan op het mogelijke boerkaverbod.
In januari stelde hoofcommissaris Bernard Welten nog dat de Amsterdamse politie geen vrouwen in boerka gaat arresteren. Welten haalde zich hiermee de woede van Hero Brinkman op de hals. Ook volgens burgemeester Van der Laan ging Welten met zijn uitspraak 'over het randje'.

111 reacties
Wat vind jij?
Voeg reactie toe117 reacties
Ik vind Boerka's een middel om de Westerse samenleving te vernietigen, net als die mannen met lange baarden in dames jurken lopen.
niet oké
290 reacties
hoezo massahysterie.. 150 boerka`s op 16 miljoen Nederlanders... Er zijn belangrijke zaken lijk die onze aandacht vragen.
niet oké
264 reacties
Ik ben het geheel met het boerka verbod eens, maar niet om religieuze redenen.
Net zoals het niet normaal is dat men met een bivakmuts of integraalhelm rondloopt, vind ik van een boerka precies hetzelfde. Wie eronder loopt is niet te controleren en dat is gewoon niet veilig. Daarnaast vind ik het geen gezicht. Net vrouwelijk ninja's over de straten. Als je met iemand een gesprek aangaat, doe je je zonnebril ook af. Het hoort niet bij onze normen en waarden.... Hoofddoek heb ik helemaal geen bezwaar tegen.

772 reacties
Hoezo belachelijke reactie Cross
waarom moeten ze er hier mee provoseren ,ga in het land van herkomst ermee lopen .
net als die burkini,s waarover ze zo tekeer gingen ,
wat in het land van herkomst totaal onbekend was
En hier gaan ze lopen krijsen als er op de mijter van de goed heiligman een kruis staat
Of dat er geen zwarte sint is
zout op met die onzin dit is Onze cultuur pas je aan en houd je aan de regels

454 reacties
Gelukkig hebben de agenten van Amsterdam een zeer gezond verstand en zullen daar ook zeker gebruik van maken, kunnen hun dagen evengoed wel vullen met het gigantische personeels te kort met belangrijkere zaken......!!!
niet oké
290 reacties
@Dre.. Ik werk in bos en lommer, toch het hoofdkwartier van islamitisch Amsterdam en kom er daar mss 1 a 2 in de week tegen... ik zie de hysterie niet zo.. Dit is allemaal symboolpolitiek. Leuk voor de bunne maar zonde van de wetgeving.
niet oké
186 reacties
Boerkaatje lekker thuis laten! Valt mij trouwens op dat er zelfs gestudeerde dames met zelfs een gooische R(ja ze bestaan echt!!) in deze dingen rondbanjeren..hoezo provocerend????
niet oké
290 reacties
En even voor de duidelijkheid.. ik vind het ook niet prettig om die vrouwen (vanuit gaan dat er een vrouw onder zit) tegen te komen.. Ik vind/denk alleen dat wetgeving hier tegen niet gaat helpen. En zelfs nog nutteloos is. Je gaat die mensen alleen maar meer in het harnas jagen en juist die boerka in praten.Een kind wat je verbied om te blowen gaat juist blowen omdat het dan spannend is. Plus dat je de 2deling in de maatschappij alleen maar bevorderd.
niet oké
7 reacties
Mannen met lange baarden die in jurken lopen zijn dus ook al niet meer welkom omdat je hun gezicht niet meer kan zien. Dat wordt stil in december!
niet oké
186 reacties
@cross: Die tweedeling bestaat al dertig jaar..mocht alleen nooit worden benoemd..
niet oké
7 reacties
Dre van Mokum, je bent duidelijk niet van Mokum pannenkoek. ik snap niet hoe mensen zich er zo erg aan kunnen ergeren, het is iemands religie. ik ga er niet slechter van leven en volgens mij de rest van jullie ook niet? of liggen mensen hier nachten van wakker?
stelletje mieren neukers

2 reacties
@ cross:
Die 2deling waar je het over hebt hebben mensen in een Boerka zelf over zich afgeroepen. Als ze zich wat meer Westers kleden zal die 2deling ook afnemen..

50 reacties
@ Dre van Mokkum
IK woon in Amsterdam oost en heb daar tot noch toe, maar 1 vrouw in boerka zien lopen.

50 reacties
@ mikej87
Waarom zouden ze zich meer westers moeten kleden?
We zijn allemaal anders en dat is juist fijn. Als we er allemaal hetzelfde bij lopen, is het wel een heel triest beeld.
Persoonlijk denk ik dat vrouwen die in Boerka lopen, de boete voor lief zullen nemen of gewoon thuis blijven. Zo worden ze alleen maar verder geisoleerd van de maatschappij.

485 reacties
@Amsterdamse84
Zij isoleren zichzelf. Kans op werk is uitgesloten, maar wel uitkering opstrijken.
Wil jij geholpen worden door zo'n figuur als die achter de kassa zit?
Handhaven dus.

11 reacties
wat een bullshit allemaal jongens!! waarom zoveel gezeik over mensen in een boerka? waar is nederland die iedere x praat over tolerantie? tolerantie my ASS! nederland is zogenaamd een democratisch land well hell no! snap niet waar de mensen zich zorgen over maken. en dan praten over vrijheid? vrijheid is nu enkel een illusie want als vrijheid vrijheid was dan zouden er geen beperkingen of grenzen moeten zijn in het doen en laten wat JIJ wil (legaal gezien)
niet oké
47 reacties
ik vind iemand met een boerka op straat niet erg zolang ze zich maar van ontdoen op het moment wanneer het gewenst is.
Tegenwoordig kom je een juwelier toch ook niet binnen met een pet en grote zonnebriel op.
Ik heb er wel bezwaar tegen dat de dames die een boerka dragen weigeren om bij officieele instanties hun gezicht aan een manlijke medewerker te tonen.

11 reacties
@lexje
ik zou zeggen neem plaats achter de kassa:-) laat men jou bewonderen;-)
ik ben het ermee eens dat je met boerka's niet kunt werken waar je met klanten te maken hebt (face2face) maar om het te verbieden? nee dat zorgt ervoor dat onze vrijheid slechts een illusie is omdat we ons moeten houden aan de beperkingen die er worden gegeven en grenzen. dus NL een democratisch land? i say BULLSHIT! zoals een ander al eerder zei: STELLETJE MIERENEUKERS

485 reacties
Wat een onzin.
Hoe zou jij het vinden als ik met een bivakmuts op achter je loop.
Mensen die graag in een boerka willen lopen kunnen naar Afghanistan gaan, kun je als een hond op straat gaan zitten.
Het is pure provocatie, niet mee willen doen in de maatschappij maar wel lekker profiteren

697 reacties
Ik heb laatst live mijn eerste burka gezien. In de IKEA. Burka en gejurkte echtgenoot met mutsje dat op keppeltje lijkt waren net als mijn dochter en ik op zoek naar een kledingkast voor een puberkamer. Ze droeg er ook nog handschoentjes bij. Van die stoffen die ze ook dragen als ze oude boeken vast pakken tegen besmetting met de zuren op je hand.
Een hele ervaring hoor. Wist niet of ik heel hard bom moest roepen zo midden in de IKEA. Ik bedoel, je weet het nooit met zo een Burka als je onze huidige politiek mag geloven. Erg gevaarlijk voor onze samenleving en zo.

29 reacties
amsterdammers zijn scheinheillig geworden maar is geen probleem de dag des oordeels is nabij dan word iedereen berecht voor ze goede daden en ze scheinheillige slechte daden laat mensen met rust die de ware geloof hebben want hun laten jouw ook met rust
niet oké
148 reacties
Ik vind het geen argument, zoals ik hier lees, dat zolang het maar ''religie'' is dat het dan maar geaccepteerd moet worden. Ik heb h e l e m a a l niets met religie. Daar is in de geschiedenis van de mensheid duidelijk van bewezen dat die de mens (en m.n. de ''ongelovigen'') alleen maar rampspoed en al dan niet heilige oorlogen om zijn/worden gevoerd.
Net als dat je niet met een bivakmuts en helm een winkel/benzinestation moet bezoeken vind ik zo'n boerka in dezelfde categorie vallen. Daarnaast heb ik niets tegen de islam en vrouwen die hoofddoekjes dragen, maar ik ga niet in gesprek met iemand waarvan ik alleen de ogen kan zien. Dat is m.i. geen manier om contact te hebben en/of te leggen.
Begrijpen de voorstanders van dit soort kledingstukken dan niet dat we in NL anders over dit soort zaken denken en dat ze blij moeten zijn dat we in dit land een grote mate van vrijheid hebben v.w.b. kleding en meningsuiting? We leven hier in 2011 en de leef- en denkwijze van veel van deze al dan niet geïmporteerde vrouwen botst vanwege het cultuurverschil en de (on)mogelijkheid van hun en niet te vergeten hun echtgenoten om zich aan te passen. De politiek heeft te lang geprobeerd om de problemen op dat gebied te verdoezelen want ja, dat kost natuurlijk stemmen.
Vaak deugt er niets in ons land, maar ga dan lekker emigreren naar de landen waar het zogenaamd beter is, alhoewel schijn bedriegt (en dat heb ik uit eigen waarneming kunnen constateren door landen als Marokko, Tunesië en E...

8 reacties
'grappige' reacties hierboven.. alsof die vrouwen het doen om te provoceren. Ze doen het voor hun geloof. Wellicht niet eens vrijwillig. En hoeveel vrouwen met boerka's zie je nou werkelijk?
En kans op werk uitgesloten dat klopt. Maar kan ze niet gewoon een huisvrouw zijn? Mijn moeder werkte na het krijgen van 4 kids ook niet meer hoor..

185 reacties
AmsterdamseMoslima, prima die tolerantie, maar dan ook tolerantie vanuit de Islam t.o.v. bijvoorbeeld homosexuelen, anders gelovigen of bijvoorbeeld vrouwen in (mini)rok.
niet oké
129 reacties
Weet u het nog: bietelkoppen en legergroene haarnetjes?
In Wenen was het 400 jaar geleden verboden om puntschoenen te dragen en ook in de Nederlanden zijn kledingvoorschriften al eeuwenoud.
http://www.dbnl.org/tekst/prev002prin01_01/prev002prin01_01_0009.php
Mijn grootvader zei altijd: "Alles wat fel is duurt maar even".

555 reacties
Je geloofd toch niet dat er een agent is die zo'n burka durft te bekeuren, ze lopen nu al met knikkende knieen door de wijken Baarsjes,Bosenlommer,Sloten,Oost,Mercatorbuurt en ga maar zo door,dus met andere woorden in heel Amsterdam wordt er niet bekeurd.
niet oké
11 reacties
volgens mij zijn het gewoon hollanders dat zich onder de boerkas willen verstoppen voor geert wilders omdat ze zich schamen voor die mooie wanabe paris hilton

11 reacties
volgens mij zijn het gewoon hollanders dat zich onder de boerkas willen verstoppen voor geert wilders omdat ze zich schamen voor die mooie wanabe paris hilton

148 reacties
Natuurlijk doen die vrouwen dat niet om te provoceren. Ze leven nog in het tijdperk van het principe dat ze thuis moeten blijven, kinderen baren en alleen de baas over het aanrecht te zijn. En dat vinden die mannen nog steeds prima want die kunnen lekker in hun thee/koffie/eethuis/moskee hun eigen ding doen. Ik vind het nog steeds niet te vatten dat na zoveel generaties allochtonen deze cultuur er zo zit ingebakken. Die mannen vinden het wel best zo, maar ik heb slecht nieuws voor deze groep, de geschiedenis van Amsterdam heeft geleerd dat iedereen zich uiteindelijk aanpast. In dit geval moeten we nog even geduld hebben en doorpakken met de diverse vnl. mediterrane culturen want dat kan nog wel een paar generaties gaan duren. Gelukkig beginnen we langzamerhand van het stempel af te komen dat NL een vrijhaven en luilekkerland is voor al diegenen die denken dat ze, met alleen hun hand op te houden, kunnen profiteren van onze welvaartsstaat.
niet oké
125 reacties
Het is helemaal niet nodig vrouwen in een boerka te controleren. Pas als mensen iets hebben uitgespookt moeten ze zich kunnen identificeren en herkenbaar maken. Het is echt niet zo dat mensen zonder boerka altijd herkenbaar zijn. Bromfietshelm, weggedoken in een das in de winter, bouwvakker met lasbril, pimp of ster met enorme zonnebril, allemaal een pot nat.
niet oké
33 reacties
Islam kent vele gezichten.. Ik heb in java bij moslims gewoond die erg open en tolerant waren, dus ook naar mij als atheist. Hoofddoekje was/is een keuze en er werd ook af en toe een hondje geaaid. De islam waar wij hier in NL moeite mee hebben is die versie die om tolerantie vraagt maar weinig geeft. Als je je hier dmv het dragen van een burka buiten de samenleving plaatst heb je mijns inziens ook geen recht op een uitkering omdat je geen baan kan vinden.. Gewoon dat verbod handhaven als het er van komt.
niet oké
350 reacties
De tolerantie komt maar van de kant van de Nederlanders.
Vooral in Amsterdam ,de PVDA gemeente.
Dus aan de gemeente Amsterdam kan het niet liggen,waarom dan geen tolerantie van de Islam richting gemeente?
Het is steeds dat stukje meer wat ze proberen te pakken tot wij ongelovigen honden ook in een jurk lopen.

141 reacties
@ cross
Het gaat er niet om of het máár 150 boerka draagsters zijn..een ander bericht spreekt van 400.
Vorig jaar Januarie sprak men nog van 5-10 personen..
!0 jaar geleden had Nederland 200.000 moslims..nu 1.5 miljoen(of meer)
Marokko had 29.680.069 (2004) en 34.859.364 (2009)
Turkije 67.803.927 (2000)[76.805.524 (2009)
En dan van beide landen nog de millioenen niet mee geteld die in Buitenlanden wonen
Kijk maar eens in Parijs hoeveel boerka 'draagsters daar rondlopen ..HET dragen van dit achterlijk kledingstuk is voor 100% de demonstratie hoeveel hekel zij aan ons hebben...Het zijn uitsluitend vrouwen die in hun land van afkomst NOOIT een boerka gedragen hebben..En dat is niet eens van belang,maar op die manier mogen wij,behalve voor honderdduizende illigale asielzoekers etc financieel ook nog voor deze pinquins opkomen omdat ze in dit soort kledij geen werk vinden
DE ZWEEP erop!!!

244 reacties
@AmsterdamseMoslima: Als jij er dan even voor zorgt dat je Marokkaanse vriendjes verder alle Joden met keppeltje en homosexuelen en alle andere die eits roze aanhebben, in de toekomst met rust laten(want als er 1 groep intolerant is tegen deze groepen dan zijn het de marokkaanse straatjochies wel) dan praten we nergens meer over OK?
niet oké
56 reacties
het blijft voor mij gewoon een feit, dat net als een bivakmuts dit 'kledingstuk' teveel verhult en dus uit sociale overweging gewoon niet kan, dus geen kwestie van disrespect of discriminatie. Heel goed dat er dus gewoon maatregelen zijn genomen.
niet oké
5 reacties
Een boerka is toch iets anders dan een nikab? Volgens mij is een boerka een lap met een gaasje waarbij de ogen niet zichtbaar zijn en bij een nikab zijn de ogen wel zichtbaar. De foto hierboven lijkt erop dat de politie een praatje maakt met vrouwen met een... .......nikab

29 reacties
islam is interessant en het is de waarheid daarom zijn jullie jaloers. Het leven op aarde is kort zelfs goede tijden slechte tijden serie van een half uur is langer. Waarom is dat omdat je het herhaling kan zien en het leven niet
niet oké
18 reacties
We hoeven er eigenlijk niet eens over te praten, lekker als een pinguin lopen in Riaad of Mekka maar niet in Mokum, het is werkelijk geen gezicht en ik vind het nog onbeschoft ook om zo een apperaat aan te trekken, wil graag zien met wie ik van doen heb, altijd al gezegd, geloven maakt mensen debiel, het schakelt het eigen denken uit.
Past niet in onze westerse samenleving..

290 reacties
@Elisa van Hees.. mijn god wat een agressie. Jou argument heeft niks met dit onderwerp te maken. Jij haat gewoon de moslim in het algemeen. En dan termen gebruiken als de zweep erop... Je bent niet goed wijs....
niet oké
33 reacties
Hele discussies over waarom wel of niet die boerka.Volgens mij is er al een wet. We zouden pas echt een probleem krijgen als die niet gehandhaafd word,want wat voor een signaal zend je dan uit? Ik denk dat het goed is dat niet alles klakkeloos,wat in de ene cultuur kan,in de andere cultuur ook maar moet kunnen. Nederlandse wetgeving en de daaraan verbonden normen en waarden zijn gebaseerd op het christendom,daar is niets mis mee,als buitenlander moet je zelf de keuze maken of je daarin wilt leven en of je in wilt aanpassen. Dus als er een boerka verbod is omdat we dit niet in onze cultuur vinden horen/passen,dan moet die wet uitgevoerd worden en gecontroleert door het blauw op straat.
niet oké
141 reacties
@ Cross
Ik haat de moslims niet maar wil met een volk dat duizende jaren achterloopt ook niets gemeen hebben...
BOVENDIEN moet je het zien als een agressieve reactie,door de ogen(de mijne) van een persoon gezien die na tientallen jaren in Nederland teruggekomen is,en het als een schok ervaren heeft om het land zo verloederd terug te zien...
HUN manier van drammen is ongelofelijk..Voor de rest heb ik in mijn reactoe cijfers gegeven HOE de aantallen zich in loop van een paar jaar verdrievoudigen...
Autochtonen worden getalmatig minder MOSLIMS worden meer en als je dan enig verstand bezit mag je het resultaat zelf invullen...ROTTERDAM en Amsterdam zijn nu al een schande voor ons...en dan maar klagen dat het toerisme achteruit loopt???

1401 reacties
Las een reactie van iemand,die zei dat ze geen baan konden vinden op deze manier..
Dat hoeft ook niet,want een echte moslima mag van haar geloof toch niet werken..
En wat ben je een triest figuur als je je vrouw er zo bij laat lopen...
Ik zou mezelf kapot schamen..of oh nee dat hoeft niet,want ze loopt toch vijf stappen achter je..

2 reacties
Boerkaverbod; Geen goeie oplossing? Er bestaat helemaal geen oplossing. Je kan extremisme slechts proberen te beperken door het een halt toe te roepen, en niet meer te toleren dat mensen lichaamsbedekt over straat lopen. Ik word schijtziek van mensen die je bestempelen als racist, omdat je een duidelijk beeld hebt van de situatie zoals hij nu is. Weten mensen anno 2011 nog wel wat racisme inhoud? Ik zie dat het woord te pas en te onpas gebruikt word door mensen die met hun reactie's alleen maar laten zien dat ze zelf een gebrek aan intellectie hebben. Het lijkt wel alsof ''racist'' tegenwoordig het eerste woord is wat men tegenwoordig geleerd word. Racisme is toch afkeuring vanwege je ras? Is een burka een deel daarvan? Nee sorry, ik ben geen racist. Ik noem mezelf liever een realist. Ik snap sowiezo niet waarom mensen het woord ''burka'' en '''vrijheid'' in 1 zin kunnen zetten. Loop toch niet zo te klagen als je niet weet waar je over praat, en kom niet met belachelijke totaal uit verband gerukte vergelijkingen tussen Hitler en Wilders, want alleen dan al ben je het niet eens waard om op te reageren. Het werd pas raar als moslims niet meer op de bankjes in het park mochten zitten, en als ze massaal op de trein naar een vernietingskamp werden gebracht. Maar veiligheid mag nooit en te nimmer in het geding komen te staan door middel van geloof. En zijn we in Nederland al niet tolerant genoeg? Staan er niet genoeg Moskeeën? Zijn er al niet genoeg halal producten? Is een hoofddo...
niet oké
54 reacties
Ik irriteer me er ook wel eens aan, als ik iemand in zo'n ding zie lopen. Dus ik snap de wrijving wel. Maar om het nou dat handje vol vrouwen te gaan verbieden, gaat mij veel te ver.
niet oké
119 reacties
Twee keer een boerka gezien in Amsterdam, waar gaat dit over? Dit is een inderdaad een maatregel voor de buhne maar ik vind het wel een hele negatieve maatregel. Het gaat niet om die boerka het gaat om de moslimhaat van de PVV vorm te geven. Bah, dat dit soort proleten de toon zetten.
niet oké
2 reacties
Vervolg argument (Aamsterdamswijffie)En zijn we in Nederland al niet tolerant genoeg? Staan er niet genoeg Moskeeën? Zijn er al niet genoeg halal producten? Is een hoofddoek verboden? Aangepaste openingstijden voor zwembaden? Er zijn nu eenmaal regels waar ieder mens zich aan moet houden. Iedereen weet dat je s'avonds licht op je fiets moet, en dat je je gewoon aan een maximumsnelheid moet houden. Het is ook zo vrouwonvriendelijk als je zo onderdrukt wordt door een boerka te moeten/willen dragen, en hoort niet thuis in een democratische samenleving, waar vrijheid op de eerste plaats komt!Wij Europese vrouwen kunnen in islamitische landen toch ook geen korte rokjes of een decolleté dragen, dan passen wij ons toch ook aan na de maatstaven van dat land? En als die regeltjes je niet aanstaan, dan ga je toch weer lekker terug naar waar je vandaan komt? Of je incasseert de consequenties ervan. De gast past zich aan aan de regels van het huis, waarbij de gastheer flexibel mag zijn met zijn normen en waarden. Wat nog niet meteen betekent dat je ineens alle rechten hebt om maar te doen en te laten wat je wilt. Er zijn grenzen, en de grens is bij deze duidelijk : Wij vinden dat je in Nederland gewoon een fysiek zichtbare identiteit moet hebben. Het word eens tijd dat mensen gaan leren dat als je een mening hebt, je deze gaat beargumenteren. Laat eens weten ''waarom'' je iets vind in plaats van lulkraak rond te gaan schelden dat wij in Nederland niet tolerant zijn, en dring je niet zo...
niet oké
63 reacties
Ai, ai, ai... wat een hoop haatdragende mensen hiero zeg... de retoriek van onze straathond Wilders (om maar in zijn 'stijl' te blijven) heeft duidelijk 'vruchten' afgeworpen - rotte vruchten dan.
Laat ik voorop stellen dat ik GEEN voorstander ben van boerka's en dat ik ook geen moslim ben. Maar ik vind het onzin om geld en mankracht te verspillen aan anti-boerkawetgeving en de handhaving daarvan. De politie heeft wel wat beters te doen.
Maar erger vind ik nog de verblindende haat die veel reageeerders hier het zicht ontneemt op de werkelijkheid. Er wordt gesteld dat de boerkadragers moslima's zijn die naar NL zijn gekomen en hier pas boerka's zijn gaan dragen. Feit is echter dat de meeste boerkadragers in NL zijn geboren, sterker, veel van de draagsters zijn roomwitte autochtonen die zijn bekeerd.
Ook wordt gesteld dat het allemaal uitkereingstrekkers zijn. Klopt ook niet. Velen zitten gewoon thuis als huisvrouw/moeder en hun man zorgt voor het geld. Boerkadraagsters zijn niet perse 'arme sloebers'. In bijv. London zijn ze maar wat blij met boerkadraagsters. Die zijn nl. vaak schatrijk en shoppen zich te pletter in Harrods etc.
En altijd maar weer wordt de veronderstelde intolerantie van moslims jegens m.n. homo's erbij gehaald. Feit is dat in NL het meeste geweld jegens homo's door autochtonen wordt gepleegd. En o ja, een onderzoek wees ook uit dat PVV-stemmers het meest anti-homo waren. En PVV-stemmers lijken me nou niet echt islamitisch...

697 reacties
Ik ben er van overtuigd dat veel van deze vrouwen het doen om te provoceren of omdat het zo lekker moslim voelt als bekeerling. Maar dat lijkt mij beide een vrijheid die mensen moeten hebben.
Ik droeg toen ik jong was ook de raarste dingen en smeerde de raarste kleuren op mijn gezicht om maar anders te zijn en volwassenen te laten zeggen dat ik onaangepast was.
Een burka verbod op straat gaat mij te ver. Geef banken en bedrijven de optie te eisen dat je gezicht te zien is in hun zaak en je bent wat mij betreft klaar. Daar zijn situaties waar een Burka een echt gevaar kan vormen. Maar in een stadspark zie ik het probleem niet.

12 reacties
Op de stoep parkeren is en blijft fout , dus een burka of een burka blijft dan ook niet toegestaan ...
Dus gewoon handhaven ,en insmeren met stroop zodat ze hem 5 meterverder weer opzetten ......
Beetje varkensvet erop zou te radikaal wezen .....

63 reacties
@ Annet28:
Ik denk dat je gelijk hebt dat het dragen van een boerka voor een deel van de vrouwen een 'act of rebellion' is. En dat is op zich een normaal verschijnsel zoals je ook al aangeeft. Denk ook aan bijv. piercings, neusringen, tattoos, minirokjes, strings en boxers die boven broeken uitkomen, kleding van Lonsdale etc. Allemaal (begonnen als) uiting van rebelsheid. En velen zien dat ook nog als aanstootgevend. Daar gaan we toch ook geen wetgeving voor bedenken?

185 reacties
@Erwakee, Je stelt een aantal zaken hier, maar kun je deze ook staven met cijferrs? Zoja graag een link. Ik denk dat het dragen van een Nicab alles te maken heeft met een gevoel van onbehagen voor de mensen die hiermee geconfronteerd worden. De de dreiging van de Islam in Nederland is al zover doorgeworteld binnen onze samenleving dat je geen flesje water meer mee mag nemen het vliegtuig in, caberatiers die op hun woorden moeten letten m.b.t. de Islam, een Geert Wilders die al 6 jaar met de meest zware beveiliging moet leven, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelfs een cartoon maken kan je komen te staan op een moordaanslag.
Zolang men daar binnen de eigen groep (Islam) geen afstand van neemt dan zal het niet Islamitische deel van onze bevolking een Nicab blijven associëren met dreiging.

324 reacties
Ik zou bijna medelijden krijgen met die dame, die als moslima (met hoofddoek) door schalkse blikken van juist haar broeders verdoemd wordt tot de burka.
Met het argument dat de vrouw haar trots moet beschermen/bedekken wordt ze gemanipuleerd. Als een vrouw op die manier het respect van de man kan krijgen, zegt dat veel over de man en genoeg over de onderdanigheid van de vrouw aan haar gemeenschap.

2105 reacties
Is er nou echt niets belangrijkers dan een boerkaverbod te handhaven?
Het hele onderwerp is te onbenullig voor woorden, behalve voor islamofobische xenofoben.

697 reacties
Ach. Burka's en minaretten zijn heel handig. Ons huidige kabinet en haar gedoogpartner zijn er blij mee.
Perfecte afleiding voor de echte problemen.
Zolang de burger bang voor de islam kan worden gehouden gaat die niet te veel vragen stellen en niet nadenken.
Handig toch!!!!

63 reacties
@ lampendanser: dat PVV-stemmers het minst tolerant zijn jegens homo's kun je vinden in het SCP rapport dat begin deze maand is verschenen. Over de boerkadraagsters en m.n. de bekeerde dames kun je lezen in het onderzoek Gezichtssluiers van prof. Annelies Moors. En als je googled op 'homogeweld' en 'autochtonen' kom je uit op de meest recente en meest uitgebreide rapportage inzake homogeweld waaruit blijkt dat ruim 80% gepleegd wordt door autochtonen.
Wat verder nog erg interessant en relevant is, is dat uit het onderzoek vsn prof. Moors ook blijkt dat het dragen van een boerka of niqaab voor velen een 'fase' is. Op een gegeven moment stoppen ze met het dragen daarvan. Dat sluit goed aan op wat Annet28 suggereert, nl dat het een beetje rebels gedrag is. Dit rebelse gedrag en de verklaringen daarvoor komen in alle culturen voor.
Ik kan me goed voorstellen dat jij en anderen je ongemakkelijk voelen als jullie een boerkadraagster tegenkomen. Dat geldt nl ook voor mijzelf. Maar goed, een onbehaaglijk gevoel krijgen anderen ook van groep punkers of hiphoppers of hooligans in AFCA kleding. Ikzelf vind bijv. kaalkoppies in Lonsdalekleding met Nederlandse vlaggetjes en vage emblemen veel enger dan vrouwen in boerka's. Die rechtsextremisten zijn ook veel gevaarlijker dan boerkadraagsters. Maar ik zou geen verbod op hun kleding willen. Ik ben trouwens een niet-moslim maar ik associeer Een boerka of niqaab niet geweld of dreiging en dat geldt voor vrijwel alle niet-moslims in mij...

321 reacties
Ik heb medelij met diegene die een boeka of kopdoek MOETEN dragen !!!!
Waarom ter meerdere glorie van de MOSLIM man homo met jurk .

63 reacties
Vervolg
@ Lampendanser:
De meeste niet-moslims in mijn omgeving associeren een niqaab of boerka niet met dreiging of geweld. Dus je laatste stelling klopt niet Lampendanser.
Ik ben het met je eens dat het onnaceptabel is dat Wilders en anderen bedreigd worden islamitische extremisten. Maar daar kun je 'de islam' of elke willekeurige moslim niet voor verantwoorlijk houden. Op dit moment hebben moslims meer last van het Westen dan andersom, denk aan de vele tienduizenden onschuldige doden in Irak en Afghanistan. Maar daar zijn jij en ik toch ook niet verantwoordelijk voor omdat wij toevallig westers zijn? Overigens zijn de meeste gewone moslims tegen terrorisme en extremisme. Zij hebben daar nl het meest onder te lijden, meer dan wij hier. Ook hebben vele moslims hun afschuw uitgesproken over bijv. de aanslagen op het WTC. Dus je suggestie dat 'de moslims' daar geen afstand van nemen is ook onjuist.

350 reacties
Het is nog gevaarlijk in het verkeer ook, het bekende paard met oogkleppen verhaal.

934 reacties
Wie kan zich niet de tijd herinneren van de Dolle Mina's. Zelfs met een doorkijkblouse liepen ze over straat. Het wachten is nu op het moment dat die twee gaatjes voor de ogen een stukje afzakken.
Vrijheid en emancipatie voor de vrouw, daar is in dit land stevig voor gestreden en het gaat steeds beter maar wij zijn er nog niet. Het ontmoedigen van het dragen van deze boerka's moet ook mogelijk zijn en kunnen zonder boete denk ik. Maar ik kan niet geloven dat men zonder een boerka geen leven heeft in dit land, ik denk eerder het tegendeel.

182 reacties
Als iets verboden is dan moet het gehandhaafd worden. Niemand staat boven de wet.
We zijn hier in NL en in West-Europa. Mensen met boerka's zijn hier vrijwillig naartoe gekomen om economisch beter ervan te worden, aanpassen aan onze samenleving is dan het minste wat je kunt doen. Ja, en werken ...!

697 reacties
@Harry Nak
Onder de gemiddelde burka zit in dit land en autochtoonse die denkt dat het islam is als ze een lap over haar kop trekt omdat een mislukt mannetje dat niet kan scoren bij moslima's haar met de belofte van liefde bekeert heeft,

4334 reacties
@erkawee
Leg eens uit wat de verantwoordelijkheid is van het westen in je volgende betoog ,
## Op dit moment hebben moslims meer last van het Westen dan andersom, denk aan de vele tienduizenden onschuldige doden in Irak en Afghanistan. ##
Het westen kan er toch niets aan doen dat o.a Taliban zijn eigen volk afslacht omdat men niet streng genoeg religeus is ?
Wat betreft het WTC heb je een heel kort geheugen. Zelfs op het Mercatorplein werd gefeest na de aanslagen. GEEN ENKELE moslim organisatie heeft destijds de aanslagen veroordeeld. Sterker nog , de moslim organisaties beweerde dat de aanslagen een opzet waren om de islam in een kwaad daglicht te stellen.
Ken je feiten alvorens dom te blaten.

50 reacties
Ercawa een ding is waar, wilders is een gevaar voor zich zelf en voor elke nederlandse burger die een normaal leven wil leiden.verder vind ik dat joodse mensen ook hun capel mogen ophouden, zelfs op paspoort.
mij punt is hier word met twee maten gemeten! hoe zo een boerka verbod! als een gewoon normaal denkend burger die dat jaren gewend is? was toch alijd zo.

98 reacties
gewoon net als BEN PATTAYA opzouten met die spoken. moet je die avond een horror film hebben gezien en je loopt op straat en je ziet zo ninja waggelen op straat je zou je de moord schrikken . dan heb je net 2 horror gezien . nou 1 horror op tv is meer dan zat brr.
niet oké
273 reacties
Boerka prima maar dan gewoon thuis voor de buis. Ze moeten in plaats van die vrouwen boerkas geven juist die mannen die zo verschrikkelijk jaloers zijn een donkere zonnebril geven!
niet oké
50 reacties
nou ik vind dat joodse mensen ook bedekt zijn!schrik er soms ook van!!!maar dat kan ook aan j....n liggen.en maar klagen dat ze waren onder drukt??wie onder druk nu wie????????????
niet oké
1 reacties
Tolerantie kan niet van één kant komen. Islamieten hebben nu éénmaal bekrompen gedachten, net als SGPers CUers, sommige CDAers, veel PVVers etc etc. Maar ik ben van mening dat je je wel dient aan te passen aan de samenleving hier in Nederland. En daar horen geen extreme uitingen van geloof bij, evenals intolerantie jegens andersdenkenden, hetgeen wel vaak is terug te zien bij de verschillende fundamentalistische geloofsovertuigingen. Liefst zou ik ook zien dat het bijzonder onderwijs wordt afgeschaft. Dat zou een eerste stap zijn in de goede richting.

117 reacties
In 1980 had men een touwtje uit de brievenbus
in 1990 had men 2 sloten op de deur
in 2000 had men een alarmsysteem erbij
in 2010 heeft men een pistool achter de deur
Dat heeft de multiculturele samenleving ons gebracht, niet meer en niet minder.
En ik voel me gediscrimineerd, in Opsporing Verzocht is geen blanke te zien behalve de politieagent en de presentator.

575 reacties
150 of 400 boeka's. Dan heb ik er daar al drie van " gespot"
Loop eens met een help op een bezinepomp in. Ik heb wel een een bordje gezien bij pompen waarin brommer en motorrijders gevraagd werd de helm af te doen.
Hier is een boerka niet de gewoonte. Assimilatie of niet. Zij zijn hier gekomen en dan dien je je aan onze regels te houden.De regels van de islam gelden hier niet. Tenminste niet in het openbaar. Hou ze thuis.

575 reacties
@MattCurlew,
De iSlam kent geen scheiding tussen kerk en staat. Kortom. Je kan niet stellen dat ze een boerka dragen uitsluitend vanwege het geloof.Het is ook een politiek statement. Verder worden die vrouwen vaak gedwongen om hoofddoeken of boerka's te dragen door de mannen. Er zit meer achter.
Naarmate dat de jaren vorderen zal dit beeld verdwijnen. Er zijn al veel moslimmeiden die zich gewoon als westerse meiden kleden, dus strakke broeken en dito truitjes. En dat is prima zo.

50 reacties
Dre daar heb je de blanke staat voor!!! denk ik om het weg te moffelen ??40 jaar geleden waren ze dat en nu ook blanke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
niet oké
63 reacties
@ Dre van Mokum: kop op man, niet zo negatief, je wordt echt niet gediscrimineerd op televisie. 'Opgelicht' en 'Radar' zitten tjokvol blanke oplichters en charlatans. En als het op televisie gaat over voetbalhooligans, kinderporno en andere zedenmisdrijven, vastgoedfraude en andere vormen van 'witteboordencriminaliteit' en de meest recente terroristische aanslagen in NL met meerdere onschuldige slachtoffers (Alphen a/d Rijn en Apeldoorn), dan verschijnen steevast blanke daders in beeld. En laten we ook de grootste dieven van de afgelopen jaren niet vergeten: de bankiers die ons in de huidige crisis hebben gestort. Dus niet meer in die slachtofferrol kruipen Dre, er zijn nog genoeg blanken op televisie te zien!
niet oké
4334 reacties
@erkawee
Je shopt wederom selectief. De hypotheek op de islamitische manier is een zuivere vorm ? Een grotere witwasmachine bestaat niet.
Vreemd dat als je een probleem , een misdaad of een misstand aankaart sommige die altijd proberen te vergelijken en te verheerlijken omdat er andere zaken spelen.
Slechts hele domme naieve mensen zetten kinder porno naast geloofs fanaten neer die met aanslagen de wereld terroriseren.
7 keer meer kans om door een Marokkaan beroofd te worden dan door een allochtoon. Zie www.cbs.nl
Merkwaardig dat zo een kleine groep zo een groot deel van de criminaliteit bepaald. Zit zeker in de genen ?
Omdat er voetbal hooligans zijn mogen marokkanen een volkswijk terroriseren ! Wat een ontzettend dom betoog erkawee

63 reacties
@ jansix: je hebt gelijk als je stelt dat een boerka geen onderdeel is van de traditionele Nederlandse cultuur. Maar dat is op zich geen legitieme reden om iets te verbieden. Want dan kunnen we nog wel meer verbieden zoals bijv. de kleding van orthodoxe joden, bikini's, de muziek van Madonna en kipsate. Toch? Kijk, het veiligheidsaspect, dat is een meer legitieme reden om een verbod te bepleiten. Maar persoonlijk vind ik ook dat argument niet voldoende voor een verbod.
@ harry nak: er zijn genoeg verboden die niet of nauwelijks worden gehandhaafd. Denk bijv. aan door rood licht fietsen, zonder licht fietsen etc. Dit verbod zou daar wat mij betreft bij horen.

124 reacties
tokkie GERARD,ben je nog niet met burgemeester tokkie wilders afgereisd??afgezonderd in containers van de bewoode wereld .lees de krant en kijk naar de nieuws mr tokkie!!!!!!!!!!hahaaaaaaaaaaaa
niet oké
175 reacties
We zijn allemaal "anders" en dat is juist zo leuk en een verrijking!
Ja, hoor.
Probeer eens een kathedraal te laten bouwen in Mekka met subsidie uit Dubai...
Of probeer eens een naaktstrand te openen in Saudie Arabië.
Verbod sta ik helemaal achter!
Dergelijke zwarte-grijze spoken willen uit principe ook al niet werken, want Boerka...
Maar wel lekker de hand ophouden voor een uitkering zeker, ter ondersteuning van hun principes.
Mooi Haram dus, om in hun termen te blijven!

63 reacties
@ Gerard 4x4: dat je mij beschuldigt van 'dom blaten' en andere misplaatste kwalificaties naar mijn hoofd slingert, zegt toch meer over jou dan over mij. Ik daal niet af naar dat niveau en heb het liever over de inhoud dan op de man te spelen.
Wat mij opvalt is dat je zoals vaker de reacties niet goed leest en/of niet goed begrijpt. Zo suggereer je dat ik misdaden gepleegd door allochtonen 'goed praat' en zelfs 'verheerlijk'. Waar baseer je dat op? Ik heb dat niet gezegd. Je verzint het dus ter plekke, 'je jokt' zou m'n nichtje zeggen. Ik heb slechts het vertekende beeld dat Dre schetste bijgesteld door duidelijk te maken dat er ook vele autochtone criminelen zijn. Maar om je gerust te stellen zal ik het even expliciet zeggen: ik vind dat alle criminelen - ongeacht afkomst- gestraft moeten worden.
Nergens heb ik kinderporno met mondiaal terrorisme vergeleken, dat verzin je ook. Ik heb o.a. kinderporno genoemd om het naast de berovingen etc. uit Opsporing Verzocht te plaatsen. Overigens denk ik dat de gemiddelde Nederlandse ouder zich meer zorgen maakt over kinderporno en kindermisbruik dan terrorisme. En wat terrorisme betreft: de twee gruwelijkste terroristische aanslagen van de afgelopen jaren in NL zijn dus gepleegd door autochtonen.
Over 'het Westen': als je de berichtgeving de afgelopen jaren goed hebt gevolgd, dan weet je dat Amerikanen en andere westerlingen direct en indirect betrokken zijn bij de dood en marteling van onschuldige burgers in Afghanistan. Vand...

63 reacties
Vervolg @ Gerard 4x4:
... Vandaag nog een bericht over Amerikanen die 'voor hun plezier' Afghaanse burgers hebben doodgeschoten. Irak is nog erger. Amerika heeft bewust gelogen en is een illegale oorlog begonnen met vele burgerdoden tot gevolg. Voor veel Amerikanen waaronder Bush en een aantal generaals was het trouwens een heilige oorlog. Voor hun was dit een opdracht van God. Dit soort extremistische christenen en joden vind ik net zo eng als islamitische extremisten.
En over 9/11: wereldwijd hebben vele islamitische regeringsleiders en gewone moslims met afschuw gereageerd op de aanslagen. Ook grote vijand Iran deed dat en bood zelfs aan de VS te willen helpen in de strijd tegen terreur. Maar de VS hebben die uitgestoken hand genegeerd. En over dat 'gefeest' op het Mercatorplein en in Ede: dat bleek achteraf grotendeels opgeklopt door de hijgerige media. Maar toen de werkelijke feiten bekend werden, kregen die geen plek meer op de voorpagina.
Over een dingetje heb je gelijk: allochtonen zijn oververtegenwoordigd in misdaadstatistieken. Maar de conclusie die jij en anderen daaruit trekken, nl dat crimineel gedrag verklaard kan worden door etniciteit, klopt niet. Onderzoek heeft aangetoond dat crimineel gedrag vooral samenhangt met sociaal-maatschappelijke positie, onderwijsniveau, geslacht en leeftijd. Je kunt zelf ook al bedenken dat die kort-door-de-bocht conclusie niet klopt. Want anders zou het merendeel van de allochtonen crimineel zijn en dat is nu juist niet...

7 reacties
Ik zeg op mjjn beurt, wie in nederland komt wonen moet zich aanpassen. Alles word voor ze gedaan, willen ze een moskee....krijgen ze een moskee. Probeer maar eens in marokko een katholieke kerk te krijgen haha nou vergeet het maar... Nee nederland is in veel opzichten veels te tolerant. Onze eigen kinderen moeten ik weet niet hoelang wachten op een woning, maar als je met een gezin uit marokko naar nederland komt he je er zo 1. En dan nog iets....staat er een personeels advertentie bij de politie note bene met de tekst Allochtonen genieten de voorkeur HALLO!!!!!! wij worden gediscrimineerd in ons eigen land. Kom op holland wordt wakker!!!!! dus boerka verbod YES helemaal mee eens.
niet oké
186 reacties
Het wordt tijd voor een zeer aktief remigratiebeleid gezien de cijfers...hoe lang laat Nederland zich nog uitmelken door al deze losers?
niet oké
4334 reacties
@erkawee
Je shopt graag selectief das duidelijk.
Kan je nog even ontkrachten dat er op het mercatorplein een volksfeest werd gehouden in plaats van veroordeling werd uitgesproken na de aanslagen van 9 / 11
Overigens is het absolute bull shit om een hoge vertegenwoordig in de criminaliteit te wijten aan de sociaal maatschappelijke status. Dat zou betekenen dat de gehele onderkant van de maatschappij crimineel gedrag zou vertonen. In absolute getallen zijn er meer autochtonen dan allochtonen in die groep. Je bewering klopt dus van geen kant.
HELAAS , zijn onze noord afrikaanse vrinden koploper en zou je dat slecht kunnen onderbrengen met het niet om kunnen gaan met een open democratische maatschappij zonder lijfstraffen. Komen we weer direct terug bij het linkse gepamper en een zinloze discussie over de sociaal maatschappelijke status. Het zelf bewustzijn van het individu bepaald die status

92 reacties
PATTY61
Ben het HELEMAAL met je eens.
ZOWASHET.
Een keppeltje met een burka vergelijken slaat nergens op!!!!
ALLE DEBATTERS.
Zit elkaar niet zo af te zeiken!!!maar ga normaal met elkaar in discussie.
Mijn stelling:Burka"s horen niet op straat in NEDERLAND......

4334 reacties
@nus
Schokkend toch ?
Verreken nu ook eens de groepsgrote in het geheel en je slaat helemaal stijl achter over.
Immers de groep noord afrikaanse is dacht ik totaal 350.000 man groot. Ik heb geen zin om het allemaal opnieuw te berekenen maar het is echt schokkend. DIEP TRIEST

304 reacties
Wet handhaven.
dit is de Nederlandse wet, en die is boven alles verheven,
Kerk , religie en STAAT zijn in de Westerse landen, ook Nederland gescheiden bij wetgeving.
Ieder heeft zich te houden aan de wet, ook diegenen die menen dit vooral niet te moeten doen.
In alle islamitische landen, moet je vooral niet proberen met blote armen, "lagere hals ", korte rok, op straat rond te banjeren, je wordt uitgescholden, en kunt zelf gemolesteerd worden.
Omdat de beperkende "ideeen "transparantie niet toestaan
KLM CABIN CREW, kleedt zich alvorens te landen, in een arm- bedekkende, hals bedekkend kledingstuk, lang,
om zich te houden aan de ' gebruiken " van dergelijke landen.
Diegenen die hier wonen en menen onze wetgeving en vooral de anderen, lees Nederlanders te moeten triggeren, met het afdwingen van h'un mores, doen hun best maar.
Dit is Nederland, dit zijn onze manieren, punt uit.
En als dit niet bevalt, dan fijn verkassen naar die " erg prettige " landen in het MO of de Magreb.
Toedeloe en gegroet.

186 reacties
@Erkawee: Door jouw rechtpraterij wat krom is hebben wij een onveilige samenleving gekregen in de afgelopen decennia..kijk eens naar Opsporing Verzocht....het is om te janken wat en WIE daar steevast voorbij komt!!
niet oké
3351 reacties
mensen doe toch eens normaal ... het gaat niet om religie, maar om GEVOEL VAN VEILIGHEID VOOR IEDEREEN! De meeste mensen wensen het gezicht te kunnen zien, dus hou ajb op met het schermen met religie ...
niet oké
124 reacties
Gerarag4x0,de pollitie moest zen wapen trekken voor zoveel kakkerlaken in rotterdam??volgens mij alleen maar aso blanken,je vrienden mischien. was recent dus waar hebben je het over!!!!!
niet oké
7 reacties
GELOOF, RELIGIE PFFFFF!!!!!! Vergeet ff niet dat alle oorlogen wegens GELOOF, RELIGIE zijn begonnen.
niet oké
7 reacties
GELOOF, RELIGIE PFFFFFFF!!!!!Laat me niet lachen. Vergeet ff niet dat alle oorlogen wegens GELOOF, RELIGIE zijn begonnen.....Nee in geloof heb ik geen vertrouwen schept alleen maar wanorde en ellende
niet oké
120 reacties
Niet lopen zeuren.. gewoon niet toestaan in onze cultuur !! (WESTERSE) wereld ... en die provoserende baarden ook verbieden.. gaat nergens over zag je 20 jaar geleden ook niet!! toen had je een moskee in de stad .. je hebt nu meer moskees dan bushokjes !! je wordt er zo langzamer misselijk van . Je kunt geen dag overslaan of het over de islam over allah waar ook ter wereld .... alleen maar ellende.. zou wat minder met je goddienst bezig zijn of andere mensen ervan ovetuigen hoe geweldig jullie zijn!! het is alleen nog maar ISLAAM!!! ALLAH !!! als jullie nou wat meer bezig zijn om je eigen achterban is aan ta pakken meer dan 70 % alleen al amsterdam heeft criminele antecedenten op zijn naam staan .... pak dat is aan ipv van al die onzin ... over een gordijntje wat stamt uit de middeleeuwen..
niet oké
7 reacties
JA katholieke kerken voor de gelovige onder ons daar hoor ik gelukkig niet bij. Wil wel ff kwijt dat ik nu 36 jaar in nederland woon als amerikaan zijnde en als het over intergratie gaat ik mij behoorlijk heb aangepast. Spreek en schrijf de nederlandse taal beter dan menig nederlander zelf en ik werk heel hard voor mijn centen. En zo hoort het ook. Ik ben zelf ook een dierbare kwijtgeraakt tijdens 9/11, vandaar dat mijn nekharen overeind gaan staan als ik deze bedekte vrouwen zie. Het hoort niet in onze samenleving thuis.... Net als Wilders toen zei (het is een achterhaalt geloof. Ga nu de veiligheid van mijn achtertuin opzoeken ben er klaar mee!!!!!
niet oké
186 reacties
Die z.g. hooligans mogen trouwens van mij ook allemaal een celstraf van 20 jaar voor de kiezen krijgen..dat noemt zich supporter??? Weg met dat Gajes...ongeacht huidskleur ras of kleur van de onderbroek!!!
niet oké
170 reacties
Ik zie dat sommige mensen hier uren bezig zijn geweest om hun 'gelijk' te krijgen.
Als het een verbod is moet dit gewoon nageleefd worden, of je het er nou mee eens bent of niet.
Ik pleit voor een nieuw gebod, elke vrouw moet vanaf nu 3 passen voor de man gaan lopen

82 reacties
POLITIEBOND: BOERKAVERBOD HANDHAVEN/BOERKAVERBOD DISCRIMINEREND/SCHENDING VRIJHEID VAN GODSDIENST
Het is jammer, dat de Politiebond afstand heeft genomen van het aanvankelijk genuanceerde standpunt van Korpschef Welten, waarin hij niet alleen sceptisch stond tegen het boerkaverbod, maar ook aangaf, geen blindelings werktuig van de Overheid te zijn
Ik citeer hem
''"Ik voel me niet altijd een instrument van de overheid dat onmiddellijk doet wat er gevraagd wordt."
http://www.at5.nl/artikelen/55198/welten-gaat-boerkadraagsters-niet-arresteren
Het door de Overheid opgelegde Boerkaverbod is een schending van het recht van iedere Nederlandse inwoner op godsdienstvrijheid.
Bovendien heeft iedereen het recht, zich op zijn/haar eigen wijze te kleden, zonder dat de Overheid zich daarmee bemoeit
Het eerder in Belgie en Frankrijk opgelegde Boerkaverbod is dan ook terecht veroordeeld door mensenrechtenorganisaties als Amnesty International en Human Rights Watch
Zie
http://www.hrw.org/news/2009/07/02/beyond-burqa
Bovendien getuigt het Boerkaverbod van de sindd 11 september 2001 in West Europa bestaande ongezonde en negatieve focus op de Islam en moslims, wat wordt gevoed door racistische politici als Wilders
Ik spreek dan ook de hoop uit, dat vrouwen in boerka zich hun religieuze rechten niet laten afpakken en de Boerka blijven dragen
Vrijheid van religie geldt iedereen, ongeacht religie of afkomst
Astrid Essed

273 reacties
@Erkawee, zeer goed geschreven en ik moet toegeven zeer goed genuanceerd gebracht ook.
niet oké
1 reacties
Een bekend iemand zei ooit: " There is no such thing as bad publicity". Ik ben Wilders echt dankbaar. Hij heeft er voor gezorgd dat de islam in Nederland steeds groter wordt. Hadden we jaren terug maar 1 of 2 mensen die zich bekeerden tot de islam elke maand, zijn het er nu tientallen per maand. Dit komt doordat de islam dagelijks nieuws is. Namens alle moslims wil ik de PVV stemmers bedanken voor deze groei. Ga zo door zou ik zeggen. Mannen in jurken vrouwen in Bourka's wen er maar aan. U zult het steeds vaker gaan zien. De moskeen barsten bijna uit hun voegen zo druk is het elke dag. En bijna dagelijks verwelkomen we een nieuwe moslim. Blank, donker, getint, of chinees. Wij discrimineren niet. Iedereen is welkom. Mensen die negatief over de islam praten ik wil jullie bij deze tot de islam uitodigen. Jullie zullen er geen spijt van krijgen.
niet oké
16 reacties
gerechtigheid af die dingen als ik met mijn vrouw naar saoudi ga moet zij ook zoeen ding om anders een boete dus hier die stofdoek af of anders een boete. leer leven naar de westerse maatstaven anders kun je beter terug gaan naar land van herkomst .
niet oké
Wat vind jij?
Voeg reactie toe
Nu op TV
Straks op TV