- AT5 Producties
- Adverteren op AT5
- Bereik
- Tarieven
- Aanbiedingen
De VVD wil af van de naam 'Amsterdam-Zuidoost' als aparte woonplaats.
Foto: Dineke Klanke-Heil'Stadsdeel Zuidoost is gewoon onderdeel van Amsterdam, net zoals Zuid en Noord', zegt fractievoorzitter Eddy Meyer van de stadsdeelfractie van de VVD. Sinds 1976 wordt naast de plaatsnaam Amsterdam ook Amsterdam-Zuidoost gehanteerd om de postbezorging in goede banen te leiden.
Volgens Meyer missen woningzoekenden het aanbod in Zuidoost als ze op sites als Funda en Woningnet zoeken naar woningen in de hoofdstad. 'Het stadsdeel heeft een ruim aanbod aan mooie, betaalbare woningen', zegt de politicus.
Meyer gaat de gemeenteraadsfractie van zijn partij voorstellen de plaatsnaam Amsterdam-Zuidoost af te schaffen. In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de gemeente is de bijzondere status voor het stadsdeel vastgelegd. Voor het wijzigen van woonplaatsen is overleg met de posterijen noodzakelijk.

38 reacties
Wat vind jij?
Voeg reactie toe170 reacties
Eddy heeft gelijk. Heel vreemde zaak, dit.
Geeft te denken, over segregatie enzo...
Apartheid is toch een NL uitvinding?

4 reacties
@ wortelkaas, ken je net zo goed diemen bij Amsterdam halen
Anyway, dat is dus de reden waarom de pvda de grote partij is in amsterdam en niet de pvv

1658 reacties
@ Kwebbel
En Amsterdam ZUID OOST wil van de vvd af
Liever VANDAAG nog dan MORGEN.

13 reacties
Kan Diemen niet gewoon geannexeerd worden bij Amsterdam? Dan vult het ook gelijk een lege gat tussen Amsterdam en Zuid-oost. In Diemen rijdt de tram van Amsterdam, grotendeels van de bevolking werkt in Amsterdam ook de Metro stopt daar. Het is eigenlijk gewoon Amsterdam. Maar niet dat ik veel over annexatie weet. In Rotterdam hebben ze dat inmiddels ook al gedaan met Rozenburg...hoezo zou Diemen niet kunnen?
niet oké
85 reacties
Ik woon momenteel (tijdelijk) in Diemen en hoewel ik me Amsterdammer voel is het toch wel ideaal om te profiteren van de kleine gemeentelijke heffingen / gratis parkeren. Alleen al daarom hoeft het van mij niet geannexeerd te worden. Mooi toch dat dat kan op 10 minuutjes fietsen vanaf het Amstelstation

934 reacties
Vreemd dat Amsterdam Zuid Oost zijn naam moet veranderen.
Ik denk dat als de VVD niet zou zijn gaan samenwerken met de PVV, Nederland het een stuk beter zou doen binnen Europa en de rest van de wereld. Daarom is het vreemd dat Zuid Oost zijn naam moet veranderen en de samenwerking met de PVV gaat maar door. Er komt een dag dat de VVD erom verzoekt om ook Nederland zijn naam te laten veranderen.

934 reacties
Mijn bovenstaande reactie was speciaal voor @2012@ gezien zijn propaganda onder het stukje over Ymere.
niet oké
52 reacties
De naam hoeft niet veranderd te worden. Het moet gewoon niet meer gezien worden als een aparte plaats, maar als stadsdeel!
niet oké
1658 reacties
Wat mij betref; de naam vvd hoeft niet veranderd te worden, het moet gewoon niet meer gezien worden als een aparte partij maar als (p)vvd!
Die lui van pvvd wil gewoon voor het nieuwe jaar nog wat scoren.

1297 reacties
Wat een gel*l over het missen van woningen op de diverse websites.... De mensen die hier willen (komen) wonen weten echt wel de weg te vinden hoor. Waarschijnlijk gaat er met een dergelijke verandering weer een behoorlijke uitgave gemoeid die veel beter aan nuttige dingen besteed had kunnen worden...
niet oké
1297 reacties
Overigens komt bij mij de post ook gewoon aan als er Amsterdam op de enveloppe staat hoor, de posterijen sorteren namelijk als sinds jaar en dag op postcode...
niet oké
4334 reacties
Heeft de VVD nu echt niets anders te doen. Buitenom die hele discussie of het wenselijk is , wat denk je van alle kosten om alle straatbordjes , wegwijzers enz aan te passen ? VVD gaat teveel met de PVDA om en neemt de linkse verkwistingsrol over
@zalwelzozijn
Je hebt kennelijk geen idee hoe de kabinetten eruit zien in Europa getuige je stompzinnige off topic opmerking

821 reacties
@Ede 30-12-2011 | 15:27 uur:
Rofl
Wortelkaas 30-12-2011 | 16:38 uur:
Kan NL niet gewoon provincie van de EU zijn?
@paraplu 30-12-2011 | 17:04 uur:
Juist..
"apartheid".. "uitvinding"... "NL"..
"denken"? "segregatie"??
Duwd 30-12-2011 | 17:35 uur:
Ja, interessant.
JazzyMax 30-12-2011 | 17:49 uur:
Juist, "inlevend" vermogen is ook 'n capaciteit..
@amsterland 30-12-2011 | 18:09 uur:
Juist, eenieder fan van de wereldoorlogen.
Nee, jouw land, neen mijn land; wellus, niettus!
@MG 30-12-2011 | 18:23 uur:
Ja, stel je voor dat gratis parkeren in, onder, bovenop, naast het Amstel gewoon gratis kan.. beangstigend.
Haast wel 'n onmogelijkheid./Alu-hoedje
@zalwelzozijn 30-12-2011 | 18:37 uur:
Waarom heet NL geen Afghanistan?
Sterker nog waarom gebruikt men de NL'se taal als middel voor "discussies"?
Waarom geen "Engels" öder "Chinees"?
Sterker, gewoon 't "woorden"boek "afkorten" tot 26/27 letters; ruim zat.
U zult vast geen last hebben van dierlijke verschijnselen?
@Jeroen Edig 30-12-2011 | 19:14/17 uur:
A: Waarom moet het 'n 'stadsdeel' worden?
B: Als "de gemeente" "Diemen" dat niet wil, waarom suggestie 1 dan?
@MZN 30-12-2011 | 19:36/38 uur:
Waarom reguurt als een der weinigen inhoudelijk?
Da' kan toch nie'! ;-P
Ik wil af van labels à VVD, PvdA, GL, CU, gemeente, congregatie, dsm-labeltjes, NL, eu, america, water, noten, boter, kaas "ünd" eieren!

934 reacties
@Gerard4x4
Is genoteerd kerel.
Je krijgt van mij een lege fles azijn die je kan afhalen bij de slijter en zelf kan vullen met dat geen waar jij een overschot van hebt.

934 reacties
@G4X4
Zijn die borden nu echt zo belangrijk en duur? Als de VVD die nu héél simpel bij jou weghalen dan heet ZuidOost straks gewoon G4X4. Kost niks en ze zijn doelmatig en juist ingezet. Is er weer iemand minder met een bord voor zijn kop :)

974 reacties
@zalwelzozijn: met een fles gaat onze G4x4 het niet redden hoor, denk eerder aan een tankwagen ofzo.Zijn productie ligt nogal hoog namelijk!
niet oké
267 reacties
4x4 Die VVD-ers sporen niet,net zoals Gerard,Als die
VVD-ers met oud en nieuw een borreltje op hebben,
dan komen ze toch los kerel,dan komt het ware beestje van die kakkers boven drijven.
En dan gaan ze me toch een eind roddelen is toch
niet normaal man,echt waar Gerard zelf meegemaakt.
En dan die Hans Wiegel als die vroeger met iemand
sprak moest je een paraplu op zetten,want hij
praatte met consumptie.

934 reacties
Een goede jaarwisseling voor allle.
En zondag weer gezond met of zonder fles in je handen

196 reacties
inderdaad, weg met die naam zuidoost. dan durven taxi's daar misschien ook weer te komen. zo'n naamsverandering heeft bij gliphoeven ook geholpen.
niet oké
zaterdag 31 december 2011 | 10:59
-Deze reactie voldeed niet aan onze huisregels-

283 reacties
Redactie: dat weet ik. Maar ik heb zo'n hekel aan die Rutte en zijn bende, wat mij betreft vanavond op een vuurpijl en dan direct richting de maan. Dit soort zooitjes kun je missen als kiespijn, omdat ze denken dat deze de wijsheid in pacht hebben. En daarom handelen zoals ze handelen. Omdat de VVDkliek zelf eigenlijk geen cent wil betalen aan...en eigenlijk de onderkant van onze samenleving als een plaag zien en plagen dienen te worden uitgeroeid. O God vader vergeef hun hun zonden, ze weten niet wat ze doen. Weten ze het wel: straf hun dan ontzettend zwaar en medogenloos.
niet oké
4334 reacties
@dwaas
Alles wat VVD stemt betaald 52 % inkomstenbelasting. 19 % BTW over de aankopen zodat er van elke euro slechts 40 cent te besteden valt.
Als je dan overlijd stelen de linkse lijkenpikkers je erfgenamen kaal waardoor vaak het eigen bedrijf of de eigen woning verkocht moet worden om de erfbelasting te voldoen.
Blijf jij maar trots op je linkse inhaligheid zonder perspectief. Naief oppervlakkig volk hakt slechts de hand af van de man die ze voed.

283 reacties
En Wilders met zijn gore grote bek betaals zeker zelf zijn beveiliging. Nu ik wilde wel dat ik Rutte zijn belasting mocht betalen, want dan had ik zijn inkomen ook. Jij bent ook iemand die heeft gestudeert op kosten van de staat en nu alles afkraakt zeker. Ik heb die studie ook gehad en weet gelijk wat het is en was. Maar die oerdomme studenten hebben niet eens door hoe dom deze wel niet zijn, door te stellen dat stemmen op de VVD na hun studie zo gied is. Kijk eerst eens waar je weg komt. Maar als papa statenmaker is en altijd links heeft gestemd en altijd nog steeds links is en zoon mocht studeren en word iets meer als papa en gaat dan VVD stemmen, dan heb je het niet geheel begrepen. En dat verstand mist deze kwal als RUTTE ook, empathisch vermogen heeft hij niet, anders ging je als mens niet zo met de onderkant om. Dan is geen olifant in een porcelijnkast maar de gehele kude VVD olifanten, graaien en stelen van de armen.
niet oké
5 reacties
@dwaas.
Ik kan niet uit je taalgebruik en mening opmaken dat je ook gestudeerd hebt. Het wil toch niet zeggen dat als je ouders altijd links hebben gestemd dat dat van vader op zoon (of dochter) overgaat. Elk mens heeft een eigen mening en dat staat los van je afkomst. Die mag je nooit verlochenen maar je kan toch van opvatting verschillen met je pa en ma. Ook je verhaal over stelen van de armen is volledig beneden de waarheid. Ik heb eerlijk gezegd meer het idee dat er elke maand veel van mij wordt gestolen. Al is het alleen maar omdat ik ook 52% betaal over mijn salaris. Er zijn teveel mensen hier die wel kunnen werken maar niet willen. Daar mogen we echt wel wat aan gaan doen. Anders wordt ons barmhartige systeem onbetaalbaar.

283 reacties
Gelukkig niet, dan is dat in iedergeval goed begrepen. Wat ik ben niet zo'n glaade knikker die de beste wil zijn. en ik wil niet de als de betere overkomen. Leerden ze dat maar een in de tweedkamer. Schrijven op zijn bioerenfluitjes en geen taal gebruiken die alleen maar gevolgd kan worden door. Maar denk eraan ik kan het wel heel duur maken en ook voor jou.
niet oké
43 reacties
aan de reacties hier te zien en het onderwerp zelf is Nederland blijkbaar af. lekker belangrijk allemaal. het is klaar en goed zo. als ik zie waar het verwende nederlandse volk zich allemaal druk om maakt krijg ik spontaan heimwee naar armoede en dictatuur.
niet oké
1 reacties
Haal alles wat voor de witte mens negatief klinkt maar weg ja. Verandering brengen in onnodige dingen. Als je noord, oost, zuid en west hebt, blijft de bijlmer GEWOON ZUID OOST. Het zit voor altijd tussen zuid en oost in. Dus jullie punt is?????
niet oké
130 reacties
Eindelijk eens een idee uit de hoek van de ambtenaren waar ik iets mee kan.
Amsterdam Zuidoost is een stadsdeel, en het is net zo goed een deel van Amsterdam als Noord, Zuid of Osdorp. Dus het is een prima idee om de naam gewoon om te zetten in Amsterdam.

7 reacties
Nou meneer van de vvd
Schaf meteen alle stadsdelen af dan en gewoon Amsterdam oost noord zuid west en zuid oost klaar

Wat vind jij?
Voeg reactie toe
Nu op TV
Straks op TV