Ophef over de nieuwe reclamecampagne van het Amsterdamse bedrijf SuitSupply. Dat heeft licht erotische posters door de stad laten verspreiden, waar veel mensen aanstoot aan nemen.
Op de posters staat een dame met ontbloot bovenlijf, waar twee mannen van afglijden. Die campagne stuit veel gebruikers op Twitter tegen de borst. Ze noemen de reclame van SuitSupply extreem vrouwonvriendelijk, seksistisch en zelfs misselijkmakend. Vooral vrouwen reageren boos.
Toy Boys Campaign 2016 #SUITSUPPLY https://t.co/kjVHnlgKX1 pic.twitter.com/zPwQUYJeYK
— SUITSUPPLY (@suitsupply) 23 februari 2016Seksistische reclamecampagne
Andere gebruikers suggereren dat SuitSupply expres een relletje probeert te veroorzaken. Het is namelijk niet de eerste keer dat het bedrijf in opspraak komt vanwege een 'seksistische reclamecampagne'.
'De campagne is geïnspireerd op de hedendaagse dominante positie van de vrouw in onze maatschappij waarin de man steeds meer van “playboy” tot “plaything” is geworden. Dit is overigens iets waarin we ons bij Suitsupply graag bij neerleggen en de zonnige kant van inzien', laat het bedrijf zelf weten.
De stichting Reclame Code had vanmiddag rond 13.30 uur nog geen klachten binnengekregen over de campagne, zegt een woordvoerster. 'Maar dat kan iedere minuut veranderen'.
Seksistisch, puberaal, racistisch, vrouwonvriendelijk, walgelijk, puberaal... En zo kan ik nog wel even doorgaan. https://t.co/FA745wQ6Ig
— Miranda Spek (@MissBacontweet) 24 februari 2016De nieuwe #reclamecampagne van @suitsupply is ronduit walgelijk en misselijkmakend. #mode #feminisme #GenderMatters #wtf #achterlijk
— Nathalie Nicole (@nathalienic0le) 24 februari 2016Back at it again. Suit Supply trademark: ongegeneerde objectificatie van vrouwen in hun reclames. https://t.co/QNkC96mfpy
— Justine (@justinedus) 24 februari 2016Zeg @suitsupply ik vind jullie reclame waar twee mannen van n paar vrouwenborsten glijden zum kotzen! #echt
— mechelien (@m3ch3li3n) 24 februari 2016Wat een ouderwets seksistische campagne #suitsupply you can do better pic.twitter.com/sJDD1KsljA
— Daphne van Rossum (@DaphnevanRossum) 23 februari 2016