Amsterdam Marketing is onder vuur komen te liggen vanwege een foto met een wafel met chocoladepasta en M&M's.
De 'citymarketing-organisatie', die wordt gefinancierd door de gemeente, zette de foto gisteren op Twitter. 'Soms heeft een foto geen woorden nodig!', schreef Amsterdam Marketing erbij.
Lees ook: Gemeente doet nieuwe toeristenwinkels binnenstad in de ban
Opheffen
Niet iedereen kon de tweet waarderen. 'Wel verdomme, ga een beetje dat achterlijke nutellawinkeltoerisme promoten', twitterde iemand. 'Opheffen deze subsidieverbrandende nietsnuttenorganisatie.'
Een ander stelt dat Amsterdam Marketing 'de afslag heeft gemist'. 'Ze kennen zelfs de gemeentelijke speerpunten van het beleid niet. Vandaag promotie voor ijs- en wafelwinkels. Morgen de leuke coffeeshops en de prachtige Airbnb's. Wordt tijd voor ingrijpen.'
Lees ook: Gemeentelijke PR-machine teruggefloten om hangslotjespost
Tweede keer
De tweet is inmiddels weggehaald. Het is de tweede keer dat Amsterdam Marketing een bericht verwijderd na kritiek. Vorig jaar had de gemeentelijke PR-machine op Instagram het hangen van liefdesslotjes aan de Staalmeestersbrug gepromoot.
Amsterdam Marketing was vanochtend telefonisch niet bereikbaar voor commentaar.
Deze club is “Out of Control”. Ze hebben de afslag gemist en doen maar wat. Ze kennen zelfs de gemeentelijke speerpunten van het beleid niet. Vandaag promotie voor ijs- en wafelwinkels. Morgen de leuke coffeeshops en de prachtige Airbnb’s. Wordt tijd voor ingrijpen.
— Robert Haverkamp (@LeVaglie4) August 7, 2018Dat is geen stroopwafel. Ga weg.
— jurgo verkooijen (@jurgo20) August 8, 2018Wel verdomme ga een beetje dat achterlijke nutellawinkeltoerisme promoten.
OPHEFFEN deze subsidieverbrandende nietsnuttenorganisatie.
Again prove that @Iamsterdam its only purpose is to ruin the beautiful city of Amsterdam. Stop subsidising this organization counsel of Amsterdam. Its a waste of money. @RutgerGW @LaurensIvens @GroenLinks020 @pvda_amsterdam @d66amsterdam @SP_Amsterdam @pre
— Erik van Zwam (@evanzwam) August 7, 2018@AT5 organisatie Iamsterdam promoot het nutellawinkeltoerisme. Waarom? https://t.co/2DBf2CKlNn
— FCKok (@De_Kloek) August 8, 2018