Start van hoofdcontent

Stad

nl

Storing Ziggo op de Wallen wegens kapotte glasvezelkabel

18 januari 2020, 22.30 uur · Door Redactie

Op de Wallen heeft een deel van de Ziggo-klanten sinds gistermiddag geen tv, internet en telefonie vanwege een beschadiging in een glasvezelkabel. 

De grond waar de kapotte kabel zich bevindt is mogelijk vervuild, daarom laat Ziggo eerst een onderzoek uitvoeren door een extern bureau. Volgens een woordvoerder zal dit onderzoek pas maandag plaatsvinden. 'Tot die tijd mogen onze monteurs om veiligheidsredenen niet aan de slag.' 

Het bedrijf laat weten dat ze hun 'uiterste best' doen om de klanten die last hebben van de storing via een ander traject een signaal aan te bieden. 'Mocht deze noodoplossing niet slagen dan betekent dit dat onze diensten helaas het gehele weekend niet werken.'

Het is niet duidelijk wanneer Ziggo-klanten het signaal weer kunnen verwachten. Mobiele diensten van het mobiele netwerken van Ziggo werken wel.