Start van hoofdcontent

Stad

nl

'K3, stop met promoten chips, koek, ijs en snoep'

1 januari 1900, 00.19 uur · Aangepast 12 januari 2016, 09.30 uur

De Alliantie Stop Kindermarketing, een coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen, roept peuterpopgroep K3 op om geen reclame meer te maken voor producten die slecht zijn voor kinderen.

De Alliantie, waarvan onder meer de Consumentenbond, foodwatch, de gemeente Amsterdam en de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde deel uitmaken, heeft K3 een nieuwjaarskaart gestuurd met daarin het dringende verzoek om te stoppen met het promoten van ongezond eten. De organisatie doelen daarmee op bijvoorbeeld chips, koek, ijs en snoep.

Lees ook: K3 in Amsterdam: 'Josje heeft heimwee'

Medio vorig jaar was consumentenorganisatie Foodwatch een e-mailactie begonnen tegen multimediabedrijf Studio 100, waar K3 ook onder valt, als protest tegen de ongezonde kindermarketing. 

Mooi; geen sluikreclame meer gericht op kinderen https://t.co/h4ge1QSa7X

— Eric van der Burg (@ericvanderburg) January 12, 2016