Start van hoofdcontent

Stad

nl

RMC: 'We hadden te weinig capaciteit dit weekend'

31 juli 2017, 16.17 uur · Aangepast 21 juni 2018, 18.15 uur

De Rotterdamse Mobiliteit Centrale had dit weekend last van een capaciteitstekort. Dat zegt de vervoerder in een reactie op het nieuws dat twee gehandicapten urenlang en tevergeefs moesten wachten op een taxi.

Een woordvoerder zegt dat cliënten van tevoren zijn gewaarschuwd. 'We hebben mensen eerder aangegeven dat we later zouden zijn. We hebben gezegd: als je een taxi kan nemen doe dat, dan vergoeden we dat.'

Lees ook: Vervoerder RMC laat gehandicapt stel uren wachten na Kwaku-bezoek

RMC verzorgt sinds begin deze maand het aanvullend openbaar vervoer, een soort taxi's voor ouderen en gehandicapten. Sinds die tijd stromen de klachten van gebruikers binnen. Volgens de woordvoerder zouden de klachten inmiddels echter afnemen.

'In de beginperiode hebben we opstartproblemen gehad, nu gaat het steeds beter', zegt de woordvoerder. 'We hebben vanochtend ook mensen gebeld en excuses gemaakt en gezegd dat we het betreuren.'

Lees ook: Nieuw bedrijf dat nu aanvullend vervoer doet in de stad is veel duurder

Na een bezoek aan Kwaku stonden twee gehandicapten uren te wachten op het Anton de Komplein. Ze konden geen taxi bellen, omdat die in de meeste gevallen geen scootmobiel kunnen meenemen. 

Wethouder Eric van der Burg heeft op Twitter laten weten de kwestie uit te zoeken.

Dit ga ik laten uitzoeken https://t.co/jt2dKfeTOj

— Eric van der Burg (@ericvanderburg) July 31, 2017