- AT5 Producties
- Adverteren op AT5
- Bereik
- Tarieven
- Aanbiedingen
De moeder van een van de twee kinderen die in 2008 al door Robert M. zijn misbruikt, voelde zich destijds totaal niet serieus genomen door de politie.
Dat vertelt zij aan AT5. Het zoontje van de moeder kwam in augustus 2008 thuis van Het Hofnarretje aan het Smaragdplein met het verhaal dat hij en een vriendje van 2,5 jaar oud die dag door Robert M. waren misbruikt. Het jongetje vertelde dat hij en zijn vriendje zich hadden moeten uitkleden en dat ze van M. aan elkaars geslachtsdelen moesten zitten. M., die op de bewuste dag alleen voor de groep stond, hield zelf zijn kleren aan, maar keek toe en moedigde de twee aan.
De moeder belde direct met de directeur van kinderdagverblijf Het Hofnarretje, maar die nam het verhaal niet serieus, zo vertelt ze aan AT5. "Hij deed het af als fantasie. Kinderen jonger dan 4 jaar verzinnen een hoop, volgens hem." In een later gesprek, waar ook Robert M. bij was, nam de directeur het voor M. op. "Hij kon zijn werk door de verhalen niet meer doen en zou 's nachts wakker liggen van de beschuldigingen."
Samen met de moeder van het andere misbruikte jongetje stapte de vrouw naar de politie om aangifte tegen M. te doen. Maar ook daar werd het verhaal niet geloofd. "Een week later werd ik gebeld door de politie en werd me verteld dat ze er niks mee konden, omdat zulke jonge kinderen niet betrouwbaar zouden zijn." Ten einde raad zocht de vrouw contact met de GGD, om daar dezelfde afwijzing te krijgen.
De moeder is er "kapot" van dat de kinderen destijds niet werden geloofd en dat naar nu blijkt het misbruik mogelijk nog ruim twee jaar heeft kunnen doorgaan. "Voor Robert was de weg vrij toen bleek dat wij niet serieus werden genomen", zo zegt de vrouw tegen AT5.
De twee moeders hebben hun kinderen diezelfde zomer nog van het dagverblijf gehaald en hebben zoveel mogelijk andere ouders gewaarschuwd voor M. Zeker twee ouders zouden daarop ook hun kinderen van Het Hofnarretje hebben gehaald.

120 reacties
Wat vind jij?
Voeg reactie toe952 reacties
Ze voelde zich niet serieus genomen.
Wie wel!!~
En kneus v/ d Laan maar roepen dat er geen fouten zijn gemaakt,

823 reacties
.... omdat jonge kinderen niet betrouwbaar zijn.... Dat zijn ze juist wel. Een klein kind verzint zulke dingen niet, ze weten niet eens waar het over gaat. Mijn idee is dat het te 'lastig' was om te onderzoeken.. geen zin in vanwege slecht naam van kinderdagverblijf... of misschien bang voor de beerput?
niet oké
40 reacties
Hoe machteloos kun je je als moeder voelen...
Zijn er dan geen kundige mensen (waaronder zelfs de directeur van dit kinderdagverblijf (...)) die weten dat zulke jonge kinderen dit niet kunnen verzinnen.
Schande, schande, schande!

2105 reacties
Kinderen onder de 4 verzinnen geen hoop.
Hoeveel verstand van kinderen heeft die directeur?
En als het misbruik, na signalen van de ouders, ongehinderd twee jaar kon door gaan, hoe durft Van der Laan dan te beweren dat de politie geen fouten heeft gemaakt??? Een zeer voorbarige uitspraak van Eberhard.
De grootste fout is dat de kinderen niet serieus werden genomen!

33 reacties
Heel erg dit, ik begrijp niet waarom de politie niets veder heeft gedaan met dat verhaal. Een kind verzint zoiets echt niet.
De politie in Nederland stelt niets voor. Amateurs.
Het is nu de tijd om dit soort veroordeelde hard te straffen. Niet een leuke gevangenins zoals we laatst zagen in Zembla met alles er op en aan. Waar je lekker kan buiten spelen en een eigen kamer hebt met terras. Nee een muur met niets, en zeker geen tv om naar porno te kijken
VOOR ALTIJD OPGESLOTEN

50 reacties
Het spreekwoord luidt: ''Kinderen en dronken mensen spraken de waarheid''
En zo is het vaak wel...
Dit mag justitie zich zwaar aan gaan rekenen, een kapitale fout!
Was hij maar eerst aan de wolven gevoerd voordat ie werd opgepakt, ik weet zeker dat er velen zijn die in dit soort zaken graag eigen rechter willen spelen en gelijk hebben ze.
Van mij mag ie gecastreerd worden.
In de lik gaat ie een zware tijd tegemoet want daar weten ze ook wel raad met die figuren.

1 reacties
Met ongeloof lees je dan weer dit bericht........... niet alleen de dader moet gestraft worden..... Alle instanties blijken continue maar te falen......hoevaak moeten we nog de fout in gaan..........
Zwaardere straffen, strakkere regels voor organisaties die dit soort signalen niet serieus nemen.............
Sterkte voor alle slachtoffers en familieleden........

1038 reacties
Een heel moeilijke situatie.
Weten jullie watvoor gevolgen het heeft voor iemand die ten onrechte beschuldigd werd van kindermisbruik en/of incest?
Er wordt een leven mee stukgemaakt. Logisch dat men behoedzaam te werk wil gaan bij Justitie!
http://nos.nl/artikel/87987-slachtoffer-bolderkaraffaire-naar-rechter.html

97 reacties
Gisteren was ik kwaad, maar vandaag ben ik WOEST!!
Woest, omdat dit allemaal voorkomen had kunnen worden!!
Als zo'n jong kind met dit verhaal thuiskomt, kan dat niet anders dan de waarheid zijn!!
Dat verzint een kind van die leeftijd niet en dat hadden ze bij de zeden politie moeten weten.
En wie weet hoort die directeur van dat kdv er ook bij...wie weet heeft hij hier ook aan meegedaan!!
Dus ik zou zeggen: weg met die mensen van de zeden politie die toen een "foute beoordeling" hebben gemaakt en de andere zgn adviseur!!!!
Heel veel sterkte en wijsheid aan de ouders, die deze nachtmerrie moeten doormaken!

243 reacties
OMG! having just placed my reaction, i came across this, haul the bloody GGD, police, directors and anyone else who was involved in 2008 before a special comission and make them accountable for their actions, which resulted in this scum to carry on abusing children for another two years! I wonder how they sleep at night.
niet oké
2 reacties
@dion
Vind jij het dan niet dwaas dat ouders hun kinderen op zoo jonge leeftijd droppen @ een creche?

1 reacties
burgemeester dient zo snel mogelijk contact op te nemen met de NIET serius genomen moeders en kinderen en hun heel veel DESKUNDIGE begeleiding te geven en vooral EXCUSES aan hen.
Een grof schandaal beter 1 verdachte die mogelijk onschuldig blijkt dan meer dan 50-60 nog meer? kinderen. vanaf 3 jr weten kinderen donders goed als ze misbruikt zijn.

1 reacties
Wat verschrikkelijk allemaal, ook dat de klacht in 2008 niet serieus werd genomen. Hoe machteloos moet je je als ouder voelen.
Heb gisteren de uitzending rond de persconferentie gezien. Moet het even opnemen voor Van der Laan. Hij heeft niet gezegd dat er geen fouten zijn gemaakt. Hij heeft gezegd dat e.e.a. onderzocht wordt, ook OF er fouten zijn gemaakt.

2 reacties
vreselijk......
@jacob,tuurlijk is dat vreselijk als iemand vals wordt beschuldigt,maar niemand heeft hier verder wat met de aangifte van deze moeders gedaan,ze hadden hem toch in de gaten kunnen houden?
nu is dit uit gelopen op een vreselijk drama,al die onschuldige kinderen.......zijn voor hun hele leven getekend....en is er dus helemaal niemand vals beschuldigt...maar terecht...
wara gaat het hier naartoe in deze wereld.

1038 reacties
@Alpha
Ik ben het helemaal met je eens!
Kinderen horen zeker tot hun 6e levensjaar bij de moeder.
En niet anders!

38 reacties
Hoe vreselijk het ook is, je kunt de hulpverleners nu niet de schuld gaan geven. Het is verschrikkelijk moeilijk om tegen zo iemand een rechtzaak te beginnen zonder keiharde bewijzen. Als zo iemand ten onrechte beschuldigd wordt dan wordt er schande gesproken van onvoorzichtig handelen van de hulpverleners omdat iemands leven verwoest wordt. Nu blijkt jaren later dat het wel het geval was, maar met de kennis van nu kan je niemand veroordelen op een beslissing van 2 jaar geleden. Een beslissing genomen op feiten die toen bekend waren en niet met de bewijzen die er nu liggen. Laten we eens stoppen met het wijzen naar anderen terwijl we er zelf niet eens bij zijn geweest.
Nogmaals veel sterkte voor de ouders.

1 reacties
@jacob: wat een dom gelul, pff jij leeft nog in de jaren 50 geloof ik.
ontopic: mijn pseroonlijke mening, tegen de muur zetten en dood schieten, dit soort zieke lui voegen niks toe aan deze wereld....

97 reacties
@alpha
Of ik het dwaas vind of niet, is een andere discussie.
Deze pedo had allang opgepakt moeten worden, in 2008 al.
Dan was dit lot al die kindertjes bespaard gebleven, maar door het falen van die instanties heeft deze "man" zn gang kunnen gaan.
En daar ben ik woest over, snap je???
En nu lees ik ook dat zn woning beveiligd wordt...pffff. tsja...lekker belangrijk!!!

1038 reacties
@sanae
Ik zei ook dat het heel moeilijk is.
Justitie kan van alleen van twee slechte opties de minst slechte kiezen en had tóch moeten ingrijpen!
Maar hoe had zij moeten ingrijpen?
Er moeten betere en meer omvattende regels komen voor personeel dat met kinderen werkt!
En vals beschuldigd worden door de instanties is een van de ergste dingen die je kan overkomen.
Je staat bloot aan regelrechte terreur!

3 reacties
@ jacob en alpha
dus jullie vinden het de eigen schuld van de ouders
dat hun kinderen verkracht zijn door een misdadiger?
En dat de poilitie dit niet serieus hoeft te nemen
Wat mij betreft zijn jullie even schuldig

3 reacties
Die directeur is een mooiprater - en dat weet ik uit eigen ervaring. Onze kinderen zaten eerst ook op deze creche nadat we een erg enthousiasmerend gesprek hadden gehad met de "directeur", maar we hebben ze er na 2 maanden vanaf gehaald (periode voordat de pedo er kwam werken) omdat er weinig aandacht was, procedures niet werden nageleefd, veel verzuim onder het personeel. Op de creche kon bijvoorbeeld een kind rustig komen als het doodziek was en 39 graden koorts had. Op andere creches is dat echt veel beter geregeld. Walgelijk om te denken dat daar later porno is vervaardigd. Ik vind dat ouders van misbruikte kinderen een rechtszaak tegen de directeur moeten beginnen - hij heeft doelbewust de zaak in de doofpot gestopt omdat hij bang was voor de financiele consequenties.
niet oké
823 reacties
@jacob: ik ben het met eens als je zegt dat kinderen tot hun 6e bij hun ouders horen, echter dan ga je van een ideale situatie uit. Sommige vrouwen hebben keuze niet, alleenstaande werkende moeders bijvoorbeeld. Alas je dan afhankelijk bent van een kinderdagverblijf dan mag je toch verwachten dat het personeel gekwalificeerd is en met zijn handen van je kind afblijft.
In gevallen waar het kindermisbruik aangaat kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Misschien wordt iemand ten onrechte beschuldigd van pedofilie, dat is ook verschrikkelijk, echter ik zou er dan toch voor kiezen de onderste steen boven te krijgen in plaats van de zaak afdoen als zijnde 'ingewikkeld of ongeloodwaardig'. Het gaat uiteindelijk kinderen die zich niet kunnen verdedigen. Al wat kwetsbaar is moet je koesteren

141 reacties
En weer is bewezen hoe oppervlakkig dagverblijfleiding én politie werkt...
Zij...die de verantwoording over onze kleine kinderen hebben...beschermen in plaats daarvan hun personeel!

1038 reacties
@vos
Voor zo ver een een schuldige aan te wijzen is, denk ik dat dit de samenleving is waarbij 'the sky the limit' is.
We willen meer en meer en daarna nog meer want............
En de opvoeding en de feed back die een kind van de ouders nodig heeft valt steeds meer weg.
Wie schuldig is aan de specifiek gecreëerde omstandigheden voor de dader is weet ik niet.
Dat het zo gelopen is als het gelopen is moet zeker nader onderzocht worden!
Ik weet alleen wie niet schuldig zijn en dat zijn die kinderen!

141 reacties
De overheid(incl politie en recherche)moeten toch weten dat bij een aanwijzing, zoals 2 jaar geleden ,een onderzoek wordt ingestelt...ZIJ MOETEN TOCH WETEN dat 80% van alle kinderporno-zaken en kinderporno-filme,...in Nederland gemaakt wordt! NIKS om trots op te zijn...maar zij lopen liever achter PVV leden en achter 16 jarige hackers aan!
niet oké
472 reacties
Ach ja... Nederland blijft een lachertje voor dit soort figueren, die na het uitzitten van hun 'straf' als ze die uberhaupt al krijgen in dit landje, gewoon weer 'vrolijk' aan de lag kunnen bij een taxibedrijf voor het vervoeren van schoolkinderen, als toezichthouder tijdens het schoolzwemmen, voetbaltrainer bij de F-jes en zo zijn er nog talloze voorbeelden van uit het verleden waar smerige kinderverkrachter, pedofielen en andere foute types onvoldoende of totaal niet werden gescreend en dus voor hun 'werk' weer in aanraking kwamen met jonge kinderen!
Nederland leert het nooit en is te laks met dit soort figuren! Godverdomme, het is 'dankzij' Amerika hebben ze deze smeerlap kunnen traceren, anders was deze griezel in Amsterdam nog vele jaren 'ongezien ' zijn gang kunnen gaan OMG niet te filmen dit.

1038 reacties
@nora
Beste Nora, we zitten hier met het dilemma, want dat is het in dit geval toch wel, dat de wet een feit nodig heeft om iemand te beschuldigen en niet een vermoeden!
Een vermoeden of als iemand verdacht is kan wel leiden tot een onderzoek naar feiten.
Maar als die er niet zijn kan Justitie niets beginnen.
Men had de handel en wandel van die verdachte moeten onderzoeken!

14 reacties
Directeur Albert Drenth voelt zich verbijsterd! Hoe denkt hij dat deze kinderen zich jaren lang hebben gevoeld. De heer Drenth heeft het 2 jaar gelden voor dit beest opgenomen en is daarom mede schuldig! De medewerkers van het Hofnarretje zijn verdrietig, deze medewerkers hebben hun kop in het zand gestoken. Ik heb vijftien jaar in de KOV gewerkt, je werkt nauw samen met elkaar samen, je weet van elkaar hoe je kinderen verzorgd. Hebt toezicht op elkaar! Er lopen vestigingsmanager in en uit de groep, collega's, stagiaires etc. Dit hebben meerdere mensen moeten weten! Dit kan niet anders. Het is een grote schande, schande over de rug van deze weerloze kinderen. Om te kotsen vind ik het! En de heer Drenth, hoe komt jij erbij dat kinderen dit soort dingen verzinnen? Als je toen beter alert was geweest, was dit niet gebeurd.
niet oké
503 reacties
Ik kan me helemaal inleven in de situatie en gevoelens van deze moeder en de overige ouders. Deze moeder heeft getracht om haar verhaal bij diverse instanties neer te leggen, waarna geen van deze instanties enige actie heeft ondernomen. Er bestaat namelijk ook zoiets als 'discreet' onderzoeken zonder iemand al als schuldig aan te wijzen. Bij elk minimaal signaal zou er zo'n 'disctreet' onderzoek plaats moeten vinden. Het gaat er immers om dat ouders ervan op aan kunnen dat hun kinderen in goede handen zijn.
Dank zij een tip uit Amerika is er nu een einde aan gekomen maar wel 2 jaar te laat. Het is echt verschrikkelijk wat er is gebeurd.

3 reacties
Ik snap dat een verklaring van een 2,5 jarige niet tot een strafbaar feit kan leiden - de rechter zal de getuigenis van een peuter alleen niet als doorslaggevend kunnen beschouwen. Maar dat het kinderdagverblijf die man niet onder verscherpt toezicht heeft geplaatst is verwijtbaar. Het kinderdagverblijf zit fout, niet de rechtstaat.
niet oké
1 reacties
In wat voor wereld leven wij het is scheering en inslag.
Niemand kan je zo nog vertrouwen de goede gaan leiden onder de aller slechtste.
Is niet in je buurt of de kerk jeugd beweging en nu deze kleintjes ,laten we aub heel allert zijn en alles melden al merk ik dat je bij wie dan ook je kop stoot
Wat me het meest bezighoud is wat de kinderen daar van overhouden.
wat moet ik zeggen ouders heel veel sterkte en kracht , hopelijk krijgen ze zo veel steun van uit de inatantie's en walsen die er niet overheen.
voor deze deaders zou ik graag de martelstraf weer terug zien

1 reacties
wat een reacties????
Hoe kan iemand oordelen of het goed is of niet dat jonge kids naar een dagverblijf moeten.
In nederland kun je bijna niet anders dan je kind naar een dagverblijf brengen. Ik ben zelf moeder van drie kids die het ook liever niet wil, maar ook ik zal er niet aan ontkomen, het wordt je hier zo moeilijk gemaakt dat het niet meer kan. Een gezin met 1 werkende ouder trekt het tegenwoordig niet meer, kijk alleen naar de zorgverzekeringen, dat kun je niet meer opbrengen als gezin. Ik denk dat de hele politiek daar eens naar moet gaan kijken.
Als dit allemaal beter wordt geregeld, kunnen meer mama's thuis blijven. Wat hier is gebeurd, is vreselijk, maar ik hoop dat het heel veel ogen zal openen.

1 reacties
Ik weet zo goed hoe deze moeder zich voeld ik heb een dochtertje van 5 en die is kort geleden misbruikt door een jongen bij haar op school, en ook ik word niet serieus genomen door school niet en de politie en het AMK. Het is schandlig dat je als ouder geen steun krijg en het maar zo moet laten.
Maar ik strijd door tot deze jongen, weggestuurd word van school en de hulpverlening in gaat.

1038 reacties
@Elisa.
Beste Elisa, ook kinderporno is een zaak van geld.
Daarom begrijp ik ergens niet waarom men deze dader niet eerder gevat heeft want als je iemands financiën uitpluist kom je veel over hem te weten.
Ook hierdoor ben ik er voorstander van om díe vormen van criminaliteit, bijvoorbeeld terrorisme drugs, kinderporno en meer misdrijven waarop de samenleving nog geen antwoord heeft, te bestrijden door het financiële gedeelte van een transactie electronisch vast te leggen.
Geen bankbiljetten meer, maar alleen PIN om dat maar even heel eenvoudig te zeggen.
Met misdaad is meestal geld gemoeid!

1 reacties
Een schande, verschrikkelijk. Hebben we de afgelopen jaren niet genoeg gehoord over het misbruik van kinderen? En hen dan niet serieus nemen? Wat weet een kind van 2 en half uit zichzelf over dit soort dingen? Natuurlijk verzint hij zoiets niet. Deze directeur is samen met de daders voor mij geen blik meer waardig. Opsluiten die hap om nooit meer vrij te laten. Zulke onschuldige kleintjes voor hun leven getekend!
Ouders en kinderen heel veel sterkte!

6 reacties
Politie en dagverblijf wisten dus vanaf 2008. Ze hebben het in doofpot gestopt.
Wij hebben dus twee daders Robert M. en politie en kinderdagverblijf.
Het is schandelijk dat politie en kinderdagverblijf dit jarenlang hebben gedoogd. Het zou veel mankracht en uiteindelijk veel geld kosten om de zaak echt te onderzoeken en daders in te rekenen.
Nu moeten de ouders, slachtoffers het bewijs leveren en zelfs dan is het nog niet zeker dat er een strafrechtelijk onderzoek wordt opgestart door OM.
VS had Nederlandse OM min of meer bevolen om een onderzoek op te starten. Neem van mij aan dat Burgemeester, Kinderdagverblijf, OM, Politie helemaal niets, nul komma nul, om de kinderen geeft. Die zijn alleen gevoelig voor kapitalistische winstmarges. Massa's leiden met zo weinig mogelijk geld uit te geven.
Het is dus niet kwestie dat Politie, OM de ouder niet serieus neemt. Het zou "veel" geld hebben gekost om de zaak uit te zoeken. Dat er later toch door Amerikaanse OM gedwongen zou worden om een onderzoek op te starten en nog veel meer geld zou kosten dan in de eerste instantie, hebben ze niet overzien. Kapitalisme heeft geen lange termijn kijk op problemen.

1 reacties
Dat krijg je met een maatschappij waarin mensen kinderen uitpoepen en overdragen aan de opvang!!
Ze worden overgeleverd aan anderen!!
Kinderen van die leeftijd hebben liefde en zorg van de ouders nodig!!
Terug naar 20 jaar geleden:
Als je kinderen neemt, ZELF opvoeden!!
Kortom, kinderen nemen is een keuze! Als je ervoor kiest, neem dan ook de verantwoordelijkheid en voedt het kind ZELF op!

1038 reacties
@KanHetBeter
Dat is helemaal waar en moet ook écht nader onderzocht worden!
Wie heeft er zulke steken laten vallen door nalatigheid!
Politie? Justitie?
Ik denk de samenleving, die het mogelijk maakt voor dit soort schuimers hun slag te slaan!
Op alle punten falende regelgeving en rotzooi maar een eind raak, want een Amsterdammer heeft overal maling aan.
In dat opzicht denk ik vaak dat het pay back time is!

1 reacties
Het is écht afschuwelijk! Een kind van enkele maanden oud kan niks aangeven, kan niet vertellen of hij of zij een fijne dag heeft gehad...
Deze man is ziek, ik hoop dat hij een zware straf krijgt.
@manoman, zo slecht is het overigens niet om een kind 1 of 2 dagen naar de opvang te brengen!
Ze leren ervan in een groep te functioneren en ontwikkelen zich er op een andere manier dan thuis bij mama.
Pas trouwens op met je woorden, een kind NEEM je niet, een kind KRIJG je!

322 reacties
'Directeur' van het hofnarretje, je tijd om op te stappen is gekomen dunkt mij
niet oké
455 reacties
Ikzelf ben geen voorstander van een crech voor mijn kids op zo'n jonge leeftijd. Het is het risico gewoon niet waard voor mij. En verder betreur ik het dat we dit soort gebeurtenissen nodig hebben om in te zien dat we het meer eens zijn dan dat we van elkaar verschillen. Niks thee drinken, Medelanders, zij en wij, hunnie en ons. Nee gewoon heel Ned. Als de media ons niet onnodig dwingt om partij te kiezen dan zijn we het vaker eens, vervolgens zullen wij elkaar meer vertrouwen. Want terwijl men zich jaren druk maakten met Zij en Ons, gingen Robert M . en kornuiten lekker hun gang op 30 tot 50 kinderen, die nog moeten opgroeien, dit nog gaan moeten verwerken. De moderne maatschappij zal daar ook niet bij helpen, dus bij voorbaat hebben wij al 30 tot 50 slachtoffers in de toekomst van deze gebeurtenissen uit het verleden. Er was eergister avond nog een programma over op Ned1. Treurige zaak
niet oké
1 reacties
@Mammamie
Het is zeker niet slecht voor 1 a 2 dagen.
Maar tegenwoordig worden de kinderen vanaf de geboorte al FULLTIME in de opvang gedumpt!
En dat is mijn bezwaar.
Nemen of Krijgen.... zoals jij wilt!

472 reacties
Peter R. de Vries heeft het al jaren geleden aangetoond!
De screening van dit soort types in dit land is waardeloos en deze mensen kunnen na het uitzitten van hun straf 'vrolijk' doorgaan in een andere stad en vaak ook nog onder een andere naam!
Peter heeft het al talloze keren aangetoond.
De screening en de achtergronden controleren van personen is en blijft waardeloos in dit landje.
Inderdaad heeft het kinderdagverblijf hier ook schuld door onvoldoende kritisch te kijken naar de geluiden en het eigen persoon iwe het hier betrof.

230 reacties
@carin.....ben het met je eens dat de regering er eens naar moet kijken dat de moeders eens thuis kunnen blijven, om voor de kinderen te kunnen en mogen zorgen. Kinderdagverblijven zijn niet de plek om je levensjaren te slijten. Idd zijn de zorgverzekering en andere zaken te veel de pan uit gerezen!! Zodat je het niet meer red om thuis te blijven bij de kids!!
@derest........je kan verzinnen wat je wilt, over wat WIJ willen met zo een goorlap, maar daar doen ze helemaal niks mee hoor.
Ik heb 2, wel van kleine formaat, pedofiele "gevallen", van dichtbij mee gemaakt, en de pedofiel word beschermt, en geholpen en leeft gewoon zijn lekkere smerige leventje verder!!

1 reacties
Eerst wil ik beginnen dat ik wel het idee heb dat de Politie die er nu bij betrokken is het goed op pakt en echt zin werk doet.
maar Alle partijen die betrokken zijn geweest bij de aangifte in 2008.
dus directeur het hofnarretje GGD Personeel en de Politie die aangifte heeft aangenomen.
zouden er goed aann doen de eer aan hun zelf te houden en per direct hun baan op te zeggen.
persoonlijk kan ik me ook niet voor stellen dat ze dit dit niet doen.
want die hebben hun werk echt niet goed gedaan beschamend zelfs als een ouder zoveel doet om het aan te kaarten weet die ouder het echt wel zeker.
Je dient dit altijd serieus te nemen tot het tegen deel bewezen is inderdaad niet meteen aan de grote klok hangen want kinderen kunnen het fout hebben. en dan heb je iemands lever verwoest. maar nu zijn heel veel mensen hun leven verwoest.
maar bij twijfel kan deze man toch niet bij met Kinderen werken....

472 reacties
@ peterz
'Directeur' van het hofnarretje, je tijd om op te stappen is gekomen dunkt mij???
Opstappen???
Wat dacht je ervan om deze gast te vervolgen voor grove nalatigheid??

1 reacties
Beste allemaal,
Het is echt verschrikkelijk. Het meest dierbare wat je hebt (ik heb zelf 2 kinderen) toevertrouwen aan een kinderdagverblijf die je vertrouwen vervolgens verkwanselt. Die directeur die het in de doofpot heeft gestopt moet wat mij betreft vervolgd worden. Hij was volgens mij bang voor de financiele consequenties. De zedenpolite (je zou verwachten dat daar professionals werken) moeten wat mij betreft ook aangepakt worden. Op z'n minst moet er wat mij betreft onderzocht worden waarom deze politiebeambte het niet serieus genomen heeft.

1 reacties
Als een agent en een kinderdagverblijf dit niet serieus neemt dan sta je als ouder machteloos.
De enige optie in dit geval is dat de agent en de directie van het kinderdagverblijf hierop veroordeeld moeten worden. Dus rechters spreek je hierover uit in dit land en zorg dan dat nooit meer gebeurd.

183 reacties
We leven in een modern land...maar ook een land met rare (privacy-)regels.
Ik weet bijv. dat in Turkije, bij vergelijkbare zaken, indien er melding/aangifte en dergelijke wordt gedaan, dat de politie gewoon een weekje een verborgen camera ophangt om te kijken of de aangifte ook daadwerkelijk klopt. En als t waar is, komt het op t journaal en verdient de politie gezag en krijgt de samenleving een veilig, fijn gevoel !!
Nix geen Wet op de privacy of ander bullshit. De politie en de directeur haddden deze meldingen van de moeder op zijn minst zo serieus moeten nemen door bijv. een verborgen camera te plaatsen. Kost ze nauwelijks financiële middelen, tering man, stelletje amateurs !!

1 reacties
En wie weet hoeveel bobo's er niet in dat circuit van smeerlappen zit ? Kinderen liegen en verzinnen zoiets niet, tijd voor de directeur om op te stappen !
Ik hoop dat ze die flikker keihard aanpakken en daarna de NL nationaliteit afnemen

183 reacties
EN op deze manier heb je dus ook niet het risico dat de politie een onschuldig iemand oppakt (waar sommigen hier mee aankomen), omdat je harde bewijzen hebt, namelijk beeldmateriaal !!
niet oké
472 reacties
Peter R. de Vries heeft het al jaren geleden aangetoond!
De screening van dit soort types in dit land is waardeloos en deze mensen kunnen na het uitzitten van hun straf 'vrolijk' doorgaan in een andere stad en vaak ook nog onder een andere naam!
Peter heeft het al talloze keren aangetoond.
De screening en de achtergronden controleren van personen is en blijft waardeloos in dit landje.
Inderdaad heeft het kinderdagverblijf hier ook schuld door onvoldoende kritisch te kijken naar de geluiden en het eigen persoon iwe het hier betrof.

42 reacties
Als ze dit verhaal nou eens 2 jaar geleden hadden gelooft die uilskuikens van de politie dan was dit 2 jaar geleden niet met meer dan 30 kinderen gebeurt die een trauma eraan hebben overgehouden. De politie wilt ook niet alles geloven zo had ik een keer meegemaakt dat een jongen aangifte kwam doen en hij was helemaal in shock omdat hij was berooft en hij deed zijn verhaal, zei de agent ja ik denk dat je dit aan het verzinnen bent om zo een nieuwe telefoon e.d terug te krijgen want je vermijd oogcontact, man die jongen in net beroof zit helemaal in shock bedreigd alles is dat niet dan logisch uilskuiken die politie.
niet oké
1 reacties
Het klopt dat politie Amsterdam Amstel heel veel mensen niet serieus neemt en dat je daar geen aangifte kan doen, zie uitzendingen een vandaag en opmerkingen hierover. Het klopt dat het gemiddelde niveau van politiemensen vaak laag is en empatisch vermogen ver te zoeken is als ook onderzoeksvaardigheden. Daar moet serieuzer mee omgegaan worden en opleiding moet er aandacht aan geven anders snappen agenten het niet!
niet oké
230 reacties
Pedofilie word gezien als een ziekte......... en geitenwollensokken figuren denken dat dat te genezen is door met ze te praten. Na 2 of 3 gesprekken zijn ze "genezen"....omdat het goede gesprekken zijn?? Of omdat ze precies zeggen wat er in de daarvoor bestemde boekjes staat?? Daarna mogen ze gewoon weer met de slachtoffertjes contact hebben hoor, volgens rechtelijke uitspraken!! Ze zijn toch genezen??
Zelf ken ik een moeder, die haar 2 jarige zoon misbruikte....kind voor levenslang getekend, af genomen en herplekt bij speciale opvang, en moeder?? Gewoon nieuwe relatie en gewoon 3 nieuwe kinderen!! Zo gaat het hier in Nederland met pedofielen!!

1 reacties
Ik heb ook een prachtige dochter, zij gaat naar de peuterspeelzaal. Zelf ben ik ook geen voorstander van een creche. Gelukkig heb ik lieve ouders en schoonouders die mijn kind opvangen op de dagen dat ik werk. Maar helaas, niet iedereen is zo verwend met oppas en zijn idd genoodzaakt om de kinderen naar ee creche te brengen. Je betaald ervoor en gaat ervan uit dat je je kind vertrouwd achterlaat, helaas voor deze ouders is dit niet gebeurd, maar vergeet niet dat er veel creches zijn waar de kinderen het wel goed hebben en waar deze dingen niet geburen.
Ik zou ook liever FullTime Mama zijn maar helaas is Leven in Nederland te Duur geworden de afgelopen jaren dan dit helaas niet meer mogelijk is. De overheid moet de mensen niet zo leeg zuigen zodat ze hun waardeloze kunstwerkjes langs de wegen kunnen zetten en hun overige waardeloze kosten kunnen financieren. Ze moeten Nederland leefbaar houden voor hun eigen volk!
IK WIL MIJN KIND OOK NIET WEGBRENGEN!!!!

503 reacties
Persoonlijk ben ik van mening dat de discussie over wel of niet naar de créche of kinderopvang hier niet past.
Het is een feit dat de overheid dit aan sommige (alleenstaande) ouders gewoon 'oplegt' om zich staande te houden in deze maatschappij ook al willen zij zelf hun kind opvoeden tot op een latere leeftijd. Voor andere is dit wel een vrije keuze omwille van persoonlijke omstandigheden.
Ik ben van mening dat dit er nu even niet toe doet hoe de persoonlijke situaties zijn, maar dat dit het vervelende risico is van hoe iemand met een zieke geest misbruik kan maken van een situatie als je kan infiltreren in de kinderopvang. Het vervelende is, nadat de eerste aangifte is gedaan, er nadien waarschijnlijk géén enkele aangifte meer is gedaan tegen de dader. Dus deze dader is zeer geraffineerd te werk gegaan.

1 reacties
Alpha & Jacob:
Is prima hoor, dat ik niet mijn kind naar de creche breng.
Mag iik dan van jullie wel doorbetaald krijgen?
Als alleenstaande moeder had ik geen enkele keus......

3351 reacties
nieuws om verdrietig van te worden ...
en kom op mensen, blijf bij het feit dat de politie niet de dader is en zonder enig bewijs kunnen en mogen zij niets ... hoe triest ook! Ga ajb niet met je vingertje naar de verkeerde wijzen maar steun de ouders!!!

1 reacties
Echt schandalig dat dit dus kan! Hoe kunnen we onze kinderen veilig wegbrengen als personeel niet heel goed gescreend wordt! Vreselijk. iedereen die er ook maar 1 seconde van verdacht wordt zou, hoe erg ook, flink aan de tand gevoeld moeten worden voordat ie uberhaubt de werkvloer weer opgaat!
niet oké
17 reacties
Neem dus aan dat inmiddels de rechercheurtjes van 2 jaar terug EN opperclown Welten zijn gearresteerd en hun eigen celletjes nu aan de binnenkant aan het bekijken zijn. Vervolgen wegens grove schuld en medeplichtigheid. Prutsers van het laagste soort. En niet Welten en z'n prutsers hebben dit ontdekt maar de Amerikanen hebben het ze op een presenteerblaadje aangeboden.
niet oké
1 reacties
Misschien is het een idee om overal camera's te hangen. Verdekt opgesteld of juist niet.
In ieder geval na een melding van seksuele handelingen, moet er een verdekt opgestelde camera komen om iemand eventueel op heterdaad te kunnen betrappen. Wat ben ik blij dat mijn kinderen al volwassen zijn. Wat een zorgen voor de ouders.
Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

903 reacties
Aangiftes niet serieus nemen daar is de A'damse politie heel goed in.
Het wordt tijd dat er van hogerhand eens ingegrepen wordt en nietwillemde agentjes ontslagen worden,als ze aangiftes niet serieus nemen.

183 reacties
@Pollewop: Juist, dat heb ik net ook gezegd en ik heb geen 1 dag een opleiding tot rechercheur of wat dan ook gevolgd, jij ook evenmin neem ik aan.
En toch kunnen allerlei mensen bij de politie, chreche EN GGD dit niet bedenken óf ze willen er niet aan (welke optie is erger?) .. Te triest voor woorden!
En ja, natuurlijk zijn velen wel goed bezig met de uitoefening van hun taak, maar fouten als deze zijn geen menselijke fouten, maar getuigen van totale gebrek aan kennis en kund in de uitoefening van een beroep. Een mislukte tandarts of chirurg zou in dit soort gevallen allang ontslagen, zo niet in de cel gezet zijn!

455 reacties
Mensen is wel een leuk idee, die camera's ophangen' maar als er beeldmateriaal is dan is het kwaad al geschied. Ik heb niks aan een gevangenisstraf voor zo iemand, als het niet voorkomen kan worden, dan zal ik ALLE kinderen moeten beschermen tegen dit soort mensen. Er valt voor mij niks vredigs te zeggen over het niet serieus nemen van deze zaak. En dan vreemd vinden als het hier op het Wilde Westen lijkt. En dan kan je wel alle paspoorten en/of alle allochtonen wegsturen, maar daar los je niks mee op zoals je hier weer zit. Hij komt dan welliswaar uit Riga, maar ik durf te wedden dat men hem zag als autochtoon, zijn echtgenoot etc. ook. Nee sorry, met alle respect voor jullie mening maar ook ik zou geen aangifte doen. Ik heb moeite mee om me zelfs nu in te houden. Hij maakte van zijn hobby zijn werk en maakte daar ruimschoots misbruik van. Ziekte of niet, hij mag blij zijn met de politie.
niet oké
183 reacties
@Vrede: Hoezo is het kwaad al dan geschied? Ja misschien voor 3-4 kinderen, maar niet voor 30 tot 50. Dát is waar Pollewop en ik het over hebben.
Er is namelijk 2 jaar geleden serieuze melding gedaan bij meerdere instanties, dan moeten zij op zn minst op dat moment, camera's ophangen !
En dan is het kwaad nog lang niet zo geschied als dat nu het geval is.
Het valt niet te ontkennen dat er minder slachtoffers waren geweest, als men destijds een tijdje een verborgen camera had opgehangen!
En het grappige is ook dat niemand dat ontkent als professional, maar ze willen of kunnen die moeite niet nemen, vanwege desinteresse of bepaalde privacy-wetjes.

183 reacties
En vookomen kun je het trouwens nooit, zelfs als er 24u een verborgen camera ophangt, elke dag van de week.., want de beelden zie je achter.... tenzij je ook 24/7 iemand achter het beeldscherm zet en dat is niet realistisch

455 reacties
@Atje: Met alle respect, maar lees mijn hele tekst, elke zin en niet alleen wat jou aanspreekt.
Want dan is het kwaad al geschied voor MIJN kinderen, dus BESCHERM IK de rest alvast, ZONDER te wachten op het feit of die instanties en/of de politie mij wel serieus neemt. Ik ben zeer ZEKER geen slachtoffertje, maar als negeroïde man heb ik maar al te vaak meegemaakt dat de politie een zaak (binnen mijn omgeving) niet serieus neemt. En bovenal weet ik waar ik over praat. maar om op jou te reageren, ik keek naar MIJN kids en wat IK voor ALLE overige kinderen zou kunnen betekenen. Dus hebben die eerste 4 kinderen, mijn kinderen en ik EN VELE OUDERS, niets aan die camera.

4334 reacties
Hoe verzinnen kinderen van jonger dan 4 jaar dat ze met elkaar naakt moesten spelen ?
Dat er zorgvuldig gehandeld MOET worden is correct echter hengel is uit zo een verhaal de feiten die een kind van die leeftijd niet kan verzinnen maar gewoon gedaan moet hebben.
Ik ben van mening dat de politie onzorgvuldig heeft gehandeld en dat de directeur van de instelling zijn ontslag moet nemen en gaan solliciteren als papier prikker ofzo.

3 reacties
Die agent en direkteur moeten hun ogen uit hun kop schamen. Stel (aan agent/direkteur) was uw kind
Denkt u dan ook, kinderen vezinnen van alles???
Hun moeten gestraft worden vind ik, eigenlijk hebben hun 2 die man instaat gesteld nog jaren door te kunnen gaan.
Ontsla die agen en direkteur zou ik zo zeggen,
en hopen dat ze zelf geen kids hebben

1369 reacties
Het is naief om te verwachten dat men een kind van 4 jaar serieus neemt, als je weet dat men meer dan 500 volwassenen die aangifte doen van misbruik door de kerk al jaren niet serieus neemt en weigert de schuldigen te berechten,
Doodschieten of opknopen hoeft voor mij niet, dit soort mensen zijn namelijk heel erg ziek, en zij dienen behandeld te worden in een gesloten inrichting desnoods levenslang.
dr.Zzulu

4334 reacties
Het is naief om niet het veschil tussen een kind en een volwassenen te zien. Het is vreselijk naief om een aangifte tientallen jaren na het feit direct als serieus te bestempelen.
Een kind moet iets gedaan of gezien hebben wil hij dat kunnen vertellen. In zijn fantasie kan hij het romantiseren. Naakt in het kinderdagverblijf spelen met een ander kind moet dus gebeurt zijn. Dat moet voor een dr toch heel begrijpelijk in de oren klinken ? Ik begin te begrijpen waarom de aangifte niet serieus genomen werd. Moet een consult van dr zzulu geweest zijn.
drs ing highrider

1369 reacties
4x4
"Het is naief om niet het verschil tussen een kind en een volwassene te zien.Het is vreselijk naief om een aangifte tientallen jaren na het feit direkt als serieus te bestempelen."
Door dit soort domme uitspraken van mensen zoals jij lopen er nog steeds een paar honderd Paters en Broeders vrij rond die allang in een inrchting of gevangenis dienden te zitten, jij neemt de slachtoffers van deze wandaden toch ook niet serieus zeg jezelf, of begrijp je niet wat jezelf geschreven hebt Tokkelman.
dr.Zzulu

1 reacties
Voel door dit soort horrorfiguren zo'n immense agressie opkomen dat ik wens dat in dit geval de doodstraf zou worden uitgevoerd. Zo'n verdorven ziel heeft mijn insziens geen recht op leven....
53 kindertjes...
Als het mijn kind was geweest, zou ik niet rusten voordat hij voorgoed "verwijderd" was.
En ach, hij zal vast net als die engerd Benno L. na een jaartje of 7 gewoon weer vrolijk de maatschappij inhuppelen...en waarschijnlijk al een paar jaar eerder wegens goed gedrag....
Ja...goed geregeld in Nederland

472 reacties
Peter R. de Vries heeft het al jaren geleden aangetoond!
De screening van dit soort types in dit land is waardeloos en deze mensen kunnen na het uitzitten van hun straf 'vrolijk' doorgaan in een andere stad en vaak ook nog onder een andere naam!
Peter heeft het al talloze keren aangetoond.
De screening en de achtergronden controleren van personen is en blijft waardeloos in dit landje.
Inderdaad heeft het kinderdagverblijf hier ook schuld door onvoldoende kritisch te kijken naar de geluiden en het eigen persoon iwe het hier betrof.

1 reacties
niet alleen deze verdachte moeten ze aanpakken, maar ook een ieder die in dit proces iets had kunnen doen. En daarnaast horen mannen niet op een kinderdagverblijf.
niet oké
974 reacties
Eigenlijk moet iedereen die het woord kind kan uitspreken gewoon worden doodgeschoten en daarna in de gevangenis gegooid. zijn we overal vanaf denk ik. Mijn GOd wat een hoop domme reacties hier zeg, het is de schuld van iedereen en iedereen moet dan ook opgehangen worden...tenminste zo lees ik het? Vaders moeten helemaal verboden worden toch?
niet oké
44 reacties
kleine kinderen liegen niet over dit soort dingen, maar wat zijn dat toch een stelletje incompetente waanzinnigen daar bij de zeden politie, dit soort zaken moeten uiterst zwaar wegen en tot op de bodem uitgezocht worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
niet oké
5 reacties
Kinderen in de leeftijd van 4 jaar verzinnen wél veel. Ze delen nog niet de realiteit die 'wij, de grote mensen' verzonnen hebben.
Ik werk zelf op een buitenschoolse opvang en hoor elke dag de meest fantastische verhalen aan.
Dit wil niet zeggen dat ze ALLEEN MAAR verzinnen. Wat ik wel wil zeggen is dat het een kunst is er achter te komen wat fantasie is en wat er werkelijk gebeurd is, omdat kinderen beide belevenissen, fantasie en werkelijk, als echt ervaren beschouwen.
LUISTEREN, BLIJVEN LUISTEREN.
ook al ben je bang in hun fantasie meegenomen te worden, het is wel hun beleving waar de kinderen over praten.

44 reacties
goed gezegd melk een kerel hoort niet op een kinder dag verblijf of een kinderboerderij als oppasser of zo, geld ook voor zwembaden alleen vrouwelijke badmeesters!!!!!!!!!
niet oké
1 reacties
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Heel triest dat de signalen van de moeders eertijds niet zijn opgepakt.
Achteraf praten is echter wel ontzettend makkelijk.
Moet goed worden onderzocht waarom geen verder voldoende onderzoek is gepleegd. Zou de klacht schriftelijk door de chreche zijn vastgelegd inclusief de afhandeling daarvan?
Er zal wellicht weer een richtlijn bijkomen.

2 reacties
Dat er zulke mensen uberhaupt bestaan is al te gek voor woorden. Maar dat dit heb kunnen plaats vinden op een kinderdagverblijf vind ik helemaal schrikbarend. Maar dat dit heeft kunnen gebeuren daar is duidelijk een gebrek aan controle en leiding geven. Ben zelf moeder en werkzaam op een kinderdagverblijf. en of wij nu alleen op de groep staan of niet. Er zal altijd controle zijn. is het niet van een leiding gevende dan komt er wel een collega binnen lopen om iets te lenen,vrage enz. Daar in tegen ben ik dus wel heel blij dat het op de meeste kinderopvang plaatsen wel goed geregeld is en dat zulke mensen hun kans niet kunnen grijpen.
Voor alle ouders en kinderen heel veel sterkte

41 reacties
het had niet moeten uitmaken dat er in 2008 "te weinig bewijs "was, hij had gewoon op zijn minst ontslagen moeten worden, of in elk geval voortdurend , geobserveerd moeten worden,
Op mijn werk heb ik collega ook mensen zo zien behandelen dat er sprake was van mishandeling
Als ik het meldde , heette het altijd ; één getuige is geen getuige, Nu dat de linkse wind is gaan liggen(in de zorg) , neemt men dit soort zaken wel serieus,
Nu de kinderen nog geloven

4 reacties
Volgensmij is de aangifte van deze dame niet serieus genomen omdat ze van marokkaanse afkomst is. Het is bekend dat de politie aangiftes van allochtonen niet altijd even serieus neemt.

2 reacties
En dan nog: We moeten en mogen niet vergeten dat er meer gekke buiten rond lopen dan dat er opgesloten zitten en/of behandeld worden.
niet oké
15 reacties
Die moeder, dat verhaal, die situatie...het ongeloof, de ontkenning...
Ik kan het niet lezen zonder met terugwerkende kracht dood en doodziek te worden. De herkenning is te sterk...
Ik was ooit die moeder, twintig jaar geleden. Moeder van ,n tweejarig dochtertje .
Ook hier was er sprake van ,n kinderdagverblijf, Een speciale 24 uurs opvang in mijn geval.
En net als nu waren er ook andere moeders die aangifte deden tegen dezelfde man. Een medewerker van de nachtdienst notabene.
Ook wij werden niet serieus genomen.
De directeur van de instelling speelde daar ,n kwalijke rol in...dit gebeurde niet in ZIJN instelling en ik...''leefde in de waan van de dag'' Jaja...
Gelukkig vond ik deskundige hulp voor mijn kind. Niet simpel zo,n zoektocht want ik moest het wel alleen doen.
En, gelukkig, geloofde de hulpverleenster haar wel.
Jaren later kreeg ik ,n telefoontje van mijn advocate. Er waren weer moeders die naar de politie waren geweest om aangifte te doen....tegen dezelfde man.
Ik heb contact opgenomen met de rechercheurs. Ben met de verslagen van het toenmalige RIAGG over mijn inmiddels 7 jarig kind bij hen op het buro geweest. Dit werd aan het dossier toegevoegd.
Maar ook nu werd de zaak, bij gebrek aan bewijs, geseponeerd.
Het ging ook nu om zeer jonge kinderen die nu eenmaal qua getuigkracht per definitie zwak staan. En ''het bewijs'' vrijwel onmogelijk rond te krijgen want ''geen heterdaadje'' in dit geval.
De OVJ die ik naderhand sprak erkende wellisw...

15 reacties
(Vervolg:)
....waar dat er in het eerste onderzoek destijds flink wat fouten gemaakt waren maar dat hij verder ook niets meer kon...nu.
Ik heb het losgelaten, had mijn prioriteiten bij mijn beschadigt kind dat nog dagelijks nachtmerries had........niet durfde te slapen uit angst voor...
Via het dossier wist ik waar de man woonde. Ik ben er langsgelopen. Het was notabene vlakbij de instelling waar mijn dochter in behandeling was voor wat hij had aangericht...
Het huis waar hij samen met zijn man woonde keek uit over een groot kinderspeelveld....hoe handig.
Ik wens de ouders van nu heel veel sterkte toe.
En de kracht om hun kind te kunnen helpen de ravage het hoofd te bieden.
een ''geluk'''hebben ze... Zij worden GELOOFD!!!
Dank zij de Amerikaanse Justitie deze keer.
HULDE!

4334 reacties
@sjokking
Iets wat je niet kent of ooit van gehoord hebt kan je niet verzinnen.
Iets wat je ooit gezien hebt of van gehoord hebt kan je uitbreiden met je fantasie.
Uiteraard is het een kunst om uiit te vinden wat er gebeurt is maar kinderen van nog geen 4 jaar kunnen NOOIT verzinnen dat ze naakt met elkaar moesten spelen. Kinderen kunnen dus heel veel verzinnen als ze weten dat het bestaat. Als naakt met elkaar spelen bestaat in de fantasie van een kind leeft is er een groot probleem en heeft dat geen binding met die fantasie.

15 reacties
wil wel eens weten of jullie ook zo lullen als het jullie eigen kinderen zijn jacob en alpha

141 reacties
Ik ben trouwens nieuwsgierig wat de dader voor het besnijden van zijn 5 jarig dochtertje voor een straf opgelegd krijgt!!!!Zoals hier de politie en de creche leider stelligst beweren dat kinderen niet betrouwbaar zijn....Maar wélk kind verzint een schaar in de hand van haar vader...als het schaamlipjes en clitoris mist??Wij moeten snelstens onze wetten herzien.
niet oké
25 reacties
In de laatste nieuwsbrief van t hofnarretje nov. 2010
Drent: "Als thema hebben wij voor de komende drie jaar gekozen de rijping van kleine en grote mensen. In dat kader vinden op dit moment functioneringsgesprekken plaats. In januari zullen wij ook gaan starten met het maken van een Hofnar-film."
Een film over de 'rijping' van jonge mensen drie jaar lang?? dubieuze en langlopende thema's lijkt me.
Voormalig medewerker Lebbe is ook voor zichzelf begonnen met een kdv ergens...
toch ook voor de zekerheid daar even een commissie met open ogen langs sturen lijkt me.

158 reacties
en WAAROM is deze moeder niet serieus genomen? Omdat het een allochtone moeder is! Als het een NL ouder was geweest, was meteen de pleuris uitgebroken. Dat noch de directeur van de creche, noch de politie noch de GG&GD hier iets mee heeft gedaan is SCHOKKEND.
Onze stad wordt geregeerd door idioten.

2 reacties
Dat de politie gezegd heeft dat de aangifte van 2008 wél serieus genomen werd, ben ik het totaal niet mee eens. Niet serieus genoeg! Volgens mij door niemand indertijd. De mensen bij Het hofnarretje zelf snap ik ook niet. Bij twijfel/gehoor zal ik mijn kind, mijn eigen vlees en bloed direct weghalen. Dat hij niet na de aangifte op een andere manier in de gaten werd gehouden en bijna 2 jr en 2 mndn zo door heeft kunnen gaan, gaat me door merg en been. En wat daarna nog meer...???
Gruwelijk dit...

7 reacties
En zo zijn politie en GGd medeplichtig !
Gisteravond weer zalvende woorden over opvang en therapie , 'ja zo gauw je met je snuit op tv komt '!
Het is niet de eerste , en ik vrees ook niet de laatste keer, dat politie, justitie, en al die andere zogenaamde weldoeners als BJZ in de fout gaan.

40 reacties
Ik wilde een keer aangifte doen, maar de Amsterdamse zedenpolitie raadde mij dit af, omdat het een horen-zeggensituatie was. De agent zei: "Je kunt beter verder gaan met je leven, dan je tijd hieraan te verspillen." Ondertussen kan diegene zijn gang gaan. Zo werkt dat hier. Ik heb toen ook een huisverbod gekregen, omdat ik voor mezelf opkwam. De politie heeft geen psychologie gestudeerd, dus dat zij een huisverbod uitdelen is onbegrijpelijk. Steunpunt Huiselijk Geweld volgde de politie. Lichtte mij op, deed geen enkel onderzoek en zo hielpen zij een pedofiel. Ik heb Balkende hierover gemaild, maar dit land doet er niets mee.
niet oké
1 reacties
Je hoeft alleen te huilen en de politie gelooft je. Er zijn zovel kinderen die mishandeld en misbruikt worden en daardoor "vervelend" gedrag vertonen en zich niet kunnen uiten, maar de politie komt altijd op voor de ouders, omdat de ouders een slachtofferrol gaan spelen en niemand die uitzoekt of de ouders de waarheid spreken.
niet oké
2 reacties
Dat de politie de aangifte in 2008 wél serieus heeft genomen, ben ik het totaal niet mee eens. Serieus niet! Dat hij juist niet meer in de gaten is gehouden, op welke manier dan ook, door welke instantie dan ook? En hier nu tussen de 30 en 50 kinderen (gezinnen) het slachtoffer van zijn.. Gaat me door merg en been. En wie weet, via internet nog meer?? Ongelooflijk. Als er bij een opvang zo'n gerucht rond gaat, haal ik mijn kinderen, eigen vlees en bloed er direct af. Of het nou waar is of niet. Zoeken ze daar maar uit, maar niet in bijzijn van mijn kind. Deze gebeurtenis is te gruwelijk voor woorden.
niet oké
7 reacties
@ Alibaba en Melk.
Ik begrijp jullie reactie voor 100 %
Helaas moet ik de komende tijd dan ook als goedwelwillende pedagogische medewerker ander werk zoeken. Tenzij er nog ouders zijn die niet alle mannen op één (brand)stapel plaatsen.
Ik zal in ieder geval argwanend in de gaten worden gehouden en dat is nog logisch ook. Ik weet alleen niet of ik het werk dan nog zo leuk vind want het gevoel je elke dag te bewijzen dat ik nu net niet een pedofiel of pedosexueel ben gaat ten koste van het plezier in het WERKEN met kinderen.
Laat ik overigens wel vasstellen dat er ook vrouwen zijn die misbruiken maar dat is een minderheid.
En die camara's..Ik vind het een prima idee !

1369 reacties
John7
Ik wil je laten weten dat ik in ieder geval heel veel respekt heb voor jou en voor alle mensen in de kinderopvang die iedere dag op iedereens kinderen passen, mensen zoals jij maken dat mensen zoals ik en mijn vrouw er twee banen op na kunnen houden.
Dus ga alsjeblieft niet weg blijf je goede werk doen jij en je collega's hebben gvd toch niets misdaan , en wat die camera's betreft die hoeven voor mij ook niet, 99.9 procent van jij en je collega's zijn 120 procent integer dus camera toezicht zie ik meer als een inbreuk op jouw privacy.
Ik hou jou niet verantwoordelijk voor de daden van een ander en ik hoop dat de rest van de beschaafde wereld dat ook doet ik wens je in ieder geval veel wijsheid en sterkte toe, en wil je nogmaals laten weten dat ik blij ben dat je bestaat.
dr.Zzulu

8 reacties
Wat ik nooit zou vergeten is, de bedreiging en belediging tijdens... terwijl 6 politie mensen er bij stonden te kijken. De buurtregisseur had me toen verzekerd dat hij de daders zou oppakken omdat hij ze ook kent. Ik moest van de buurtregisseur wel durven aangifte te doen. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie heeft er tot nu toe niets meegedaan...
Sterker nog, de politie heeft gelogen...

2 reacties
jammer om te lezen dat mensen elkaar nu gaan verwijten of ze hun kindjes wel of niet naar de opvang brengen,in deze maatschapij moeten veel mensen wel wil je nog een beetje andere leuke dingen kunnen doen.
maar goed daar gaat dit onderwerp niet over...iedereen moet dat zelf weten.
en een kind naar de opvang brengen is helemaal niet erg,die van mij hebben het er altijd heel leuk gehad,en nog steeds.....ik vindt het wel eng dat zulke mensen dus gewoon zulke baantjes kunnen krijgen....maar ja dat weet je niet van te voren helaas.
als ze die ouders serieus hadden genomen..ik bedoel een kind van 2 verzint zoiets niet hoor....had dat ene boel slachtoffers gescheelt.

8 reacties
Wat ik nooit zou vergeten is, de bedreiging en belediging tijdens...
terwijl 6 politie mensen er bij stonden te kijken. De
buurtregisseur had me toen verzekerd dat hij de daders zou oppakken
omdat hij ze ook kent. Ik moest van de buurtregisseur wel durven
aangifte te doen. Ik heb aangifte gedaan, maar de politie heeft er tot
nu toe niets meegedaan...

1 reacties
Petje af voor die moeder dat ze in iedere geval goed naar haar kind geluisterd heeft en meteen acties heeft ondernomen. Maar ik kan me voorstellen dat ze woedend is!!!
niet oké
2 reacties
Zoals ik het verhaal van de moeder hoor waartegen door de directeur die toen de leiding had sta ik er niet gek van te denken dat hij mogelijk op de hoogte was van het handelen van Robert M.
Advies aan de politie om dus de directeur uit 2008 op te sporen en te ondervragen inclusief inbeslagname van computers en aanverwante artikelen.

2 reacties
Kinderen worden hier in NL zowiezo niet geloofd of beschermd..Hogere belangen zoals de reputatie van de zaak (kerk, creche of school) staan hier altijd voorop.
Dat deze zaak nu in een stroomversnelling is gekomen is uitsluitend dankzij de beelden (ontegenzeggelijke bewijslast)..welke uit de VS via opsporing verzocht , hier onder de aandacht zijn gebracht..
Wat een klote land is dit toch!!..onderwerp medewerkers bij een creche aan een zware psycho-test om te beginnen.

3351 reacties
zo te lezen in de reaktie's hebben we een hoop kinderpsychologen en potentiele agenten in dit land ...
niet oké
455 reacties
jacob712 reacties
13-12-2010 | 09:37 uur
Een heel moeilijke situatie. Weten jullie watvoor gevolgen het heeft voor iemand die ten onrechte beschuldigd werd van kindermisbruik en/of incest?
Er wordt een leven mee stukgemaakt. Logisch dat men behoedzaam te werk wil gaan bij Justitie!
http://nos.nl/artikel/87987-slachtoffer-bolderkaraffaire-naar-rechter.html
JACOB mijn vriend, had je maar een paar uur gewacht met je reactie. Je vraag was algemeen ik weet het, maaaaaaar komt een beetje naïf over nu, blijkt dit toch geen moeilijke situatie te zijn he?!

4 reacties
Mijn zoontje is ook misbruikt door zijn biologische vader en dat word ook door niemand serieus genomen heb precies het zelfde te horen gekregen misschien is het gewoon niet te bevatten voor die mensen dat mensen zoals dat bestaan en worden de kinderen maar niet geloofd..heel goed van die moeders dat ze er alles aan gedaan hebben heel goed van ze!
niet oké
2 reacties
Nederland is een schande als 2 kinderen hetzelfde zegen kunnen ze echt niet liegen en dat de politie en de GGD het niet serieus neemde voor wat zijn ze er dan tuurlijk gaat de directeur zegen dat het niet waar ia hij wil een goede naam van zijn kinderdagverblijf SCHANDE
niet oké
1 reacties
LS,
Hopelijk is die "directeur: toch wel geschorst nu, of heeft hopelijk toch wel zelf ontslag genomen. Het is wel onder zijn verantwoording gebeurd namelijk.
Hij moest zich de ogen uit zijn k*p schamen.
Will

1 reacties
In 2004 vertelde mijn 4-jarig dochtertje dat ze misbbruikt werd door de vriend van mijn ex. Mevrouw Helverstein en vertouwensarts mevrouw Verburg van het AMK te Gouda gingen toen aan de dader vragen of hij het had gedaan, en volgens deze twee damens loog mijn dochterje en hij kon de volgende 4 jaar mijn dochterje, met goedkeuring van het AMK, ongestoord misbruiken en verkrachten.
niet oké
Wat vind jij?
Voeg reactie toe
Straks op TV