- AT5 Producties
- Adverteren op AT5
- Bereik
- Tarieven
- Aanbiedingen
De politie heeft 52 krakers die dinsdagochtend waren opgepakt tijdens een ontruimingsronde in Amsterdam overgedragen aan de vreemdelingendienst. Zij weigerden hun identiteit kenbaar te maken.
Foto: B100 & FRANK BUISVier krakers zitten nog vast voor openlijke geweldpleging. Ze worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Krakers gooiden met flessen en andere rommel naar de Mobiele Eenheid.
De politie arresteerde dinsdag in totaal 150 krakers en sympathisanten, van wie de meesten inmiddels zijn heengezonden. De ME hield de groep aan op de Prinsengracht. Ze waren daar bijeengedreven, nadat ze het krakersbolwerk Schijnheilig aan de Passeerdersgracht hadden gebarricadeerd. Dat culturele centrum was een van de kraakpanden die dinsdag werden ontruimd.
Na Schijnheilig ontruimde de ME panden op zes andere locaties in Amsterdam. Op die andere adressen werden geen mensen aangehouden. De politie trof de meeste panden leeg aan.

69 reacties
Wat vind jij?
Voeg reactie toe1 reacties
Krakers van tegenwoordig hebben geen idealen meer, vroeger stonden wij nog ergens voor, tegenwoordig wil ik mezelf niet eens meer oud kraker noemen.
Krakers staan ergens voor. Aandacht vragen voor leegstand en die zo tegengaan, en niet gratis wonen. Andere mensen betalen ook gewoon huur.

157 reacties
Kraken moet! Kraken is goed! en voor iedereen die het er niet mee eens is: ga je eens verdiepen in alles wat met kraken te maken heeft, voordat je hier gaat liggen braken!!!
niet oké
275 reacties
'Harde Jongens' - die niets zeggen - hoeven
- geen Verlichting in de cel: zijn zelf immers 'Verlicht'.
- Eten uitsluitend Links gedraaide kaas & Yoghurt van Biologische Boerin die haar koeien zonder neusring of oormerk met de linkerhand melkt. Dit is nu niet gecertificeerd of gegarandeerd.
- geen WC die werkt, alles beter dan de houten tonnen en poepdozen in een kraakpand.
WC papier ? Hoe spel je dat ?
- geen waterkraan waar echt water uit komt
- geen TV : een decadente Westerse Luxe
Ché Guevarra had immers ook geen TV of mobiel tijdens de strijd om Cuba.
- geen paardendeken uit India gemaakt door kinderhanden.
- geen rookpauze met Imperialistische Amerikaanse tabak

205 reacties
Tip: Haal al dat metaal uit je harses, neem een normaal kapsel ipv 3 kleuren en pak een douche. Dan ga je solliciteren, neemt een baan en wacht gewoon netjes 5 á 6 jaar op je sociale woning, zoals ik ooit ook heb moeten doen.
niet oké
4334 reacties
30 % kwam dus uitsluitend naar Nederland om te rellen.
wegwezen met die parasieten

115 reacties
Krakers zijn linkse hooligans die keihard aangepakt moeten worden. Ze slopen van alles, vernielen spullen van anderen die er wel hard voor werken en denken alleen aan hun zelf. Het is een schande dat dit soort tuig mag demonstreren. De ME moet keihard optreden tegen deze openlijk geweld plegende niet werkende eencellige inbrekers. Blijf met je handjes van andermans spullen af en sta een vroeg op om naar je baan te gaan. BAH!
niet oké
2 reacties
Gewoon gratis willen wonen in een andere stad. Lekker langdurig vakantie vieren en met duistere zaken je centen verdienen.
En dan te bedenken dat kraken ooit begon vanwege recht op woonruimte en om iets te doen aan woningnood en het onttrekken van woonruimte aan de woonwet. Je wil als fatsoenlijk voorstander van kraak om misstanden recht te zetten niet dood gevonden worden bij die galbakken van de huidige kraakbeweging

1 reacties
SLECHTE journalistiek weer! Er staat minstens 1 leugen in dit At5 bericht:
"nadat ze het krakersbolwerk Schijnheilig aan de Passeerdersgracht hadden gebarricadeerd. "
Onzin! Schijnheilig was niet gebarricadeerd, de deuren stonden wagenwijd open al de hele nacht! De politie kon zo naar binnen lopen.

532 reacties
Inderdaad de deuren stonden gewoon open, heb in de ochtend zelfs nog een paar krakers in bruidsjurken gezien op een bankje terwijl er rustig muziek werd gemaakt. van overlast was ook geen sprake..
niet oké
8 reacties
Ik vind het altijd zo knap hoe types als Liandra en LinkseTruus in de hoofden van de krakers kunnen kijken.
Natuurlijk zit er nog idealisme achter het kraken! Alsof het zo chill is om elke 3 maanden uit je pand geflikkerd te worden, alsof t zo chill is om in continue onzekerheid te leven, alsof t zo chill is om continu op zoek te zijn naar een nieuw leegstaand pand, alsof t zo chill is om opgejaagd te worden door de politie. Waar baseren jullie het op dat het vroeger wel idealistisch was en nu niet meer?
En ja, natuurlijk zijn er mensen die het doen om t geld. Dat krijg je als alles zo teringduur is. Is ook helemaal niet gek. Als een multinational de belasting ontduikt is er geen probleem, maar zijn mensen aan de onderkant van de samenleving bewust bezig met t leven voor hen wat goedkoper te maken, dan is het tuig!
@Gerard4x4 Nee dat wijst daar helemaal niet op. Er zijn maar 7 mensen aangehouden voor openlijke geweldpleging. Dat betekent dat die andere 45, ook volgens de politie, niets hebben uitgevreten. Het is als verdachte je goed recht om te weigeren mee te werken aan het onderzoek.
Je hoort na x aantal uren te worden vrijgelaten indien je niet wordt aangeklaagd voor een misdrijf. Dit probeert de staat nu te voorkomen door ze onder het vreemdelingenrecht te plaatsen, bekritiseerd door een hele rits aan mensenrechtenorganisaties (incl. amnesty international) als onmenselijk.
Maar ok. Dat maakt ons tegenwoordig niets meer uit. We liggen vrolijk te wachten t...

445 reacties
laat die malloten een huis buiten de randstad wonen er zijn genoeg woningen voor iedereen!
niet oké
6 reacties
Politie past vreemdelingendetentie toe op anonieme arrestanten Schijnheilig
Amsterdam, 7 juli 2011
Op woensdag 6 juli is aan zo’n 50 mensen die vastzitten sinds de ontruiming van Cultureel Centrum Schijnheilig meegedeeld dat ze in vreemdelingendetentie zullen worden geplaatst, omdat ze weigeren hun identiteit prijs te geven. Het is onacceptabel en een rechtstaat volstrekt onwaardig dat de politie op deze wijze misbruik maakt van een maas in de wet om arrestanten te treiteren in de hoop ze te breken, een tactiek waar sinds enige jaren vaker gebruik van wordt gemaakt.
De demonstratie bij Schijnheilig verliep volkomen vreedzaam en zelfs feestelijk totdat de ME koos voor een harde confrontatie. Nederland, en Amsterdam in het bijzonder, claimt het recht op demonstratie hoog in het vaandel te dragen. Toch zijn 143 mensen gearresteerd omdat ze demonstreerden. De politie heeft de demonstranten ook na de arrestatie buitengewoon slecht behandeld. Mensen werden urenlang vastgehouden zonder dat ze de medische hulp ontvingen die ze dringend nodig hadden, vaak omdat die politie ze zelf nogal hardhandig had toegetakeld. Ook kregen ze na herhaalde verzoeken geen voedsel noch toegang tot het toilet. De juridische behandeling van de demonstranten verloopt volstrekt willekeurig, waarbij vaak van geen enkele aanklacht of verdenking sprake is.

6 reacties
En nu wordt het internationaal bekritiseerde vreemdelingenbeleid gebruikt om de druk op de demonstranten op te voeren. De demonstranten hebben het recht om niet mee te werken aan hun eigen vervolging en willen anoniem blijven. Dat dit toch al onmenselijke vreemdelingenbeleid nu ook nog op slinkse wijze misbruikt wordt om activisten, van wie de herkomst (terzijde) in veel gevallen trouwens helemaal niet onduidelijk is, onder druk te zetten is even pervers als absurd. In de afweging om ze in vreemdelingendetentie te plaatsen is daarnaast geen enkel onderscheid gemaakt tussen de verschillende verdenkingen die op mensen is gelegd.
Sinds de identificatieplicht ben je in Nederland verplicht om je te allen tijde te kunnen legitimeren. Wie dat weigert kan een boete opgelegd krijgen of als iemand niet van een misdrijf verdacht wordt, ten hoogste twaalf uur worden vastgehouden terwijl de politie de identiteit alsnog probeert te achterhalen. Na die twaalf uur moeten arrestanten hoe dan ook worden vrijgelaten, al dan niet met een proces verbaal aan de broek. Wanneer er daadwerkelijk sprake is van een verdenking van een misdrijf, word je in verzekering gesteld en kun je nog 3 dagen en 15 uur vastgehouden worden, waarna je moet worden voorgeleid voor de rechter-commissaris. In principe kan de rechter-commissaris dan een afweging maken of de verdachte vast moet blijven zitten tot de rechtszaak. Bij het speciaal daartoe ontworpen vreemdelingenrecht gelden deze beperkingen niet. Het b...

6 reacties
Uit solidariteit met de arrestanten en uit woede over dit schandalige machtsmisbruik van de politie demonstreerden een groot aantal mensen zowel dinsdag als woensdag bij het hoofdbureau aan de Marnixstraat en het detentiecentrum in Zuid-Oost, waar de meeste van de arrestanten zich momenteel bevinden. De demonstranten eisen de onmiddellijke vrijlating van alle demonstranten uit vreemdelingendetentie. Niet alleen is geen mens illegaal, ook heeft ieder mens recht om te demonstreren. Als de Nederlandse staat deze rechten niet langer kan waarborgen, hebben allen die wonen en leven in dit land de plicht om in opstand te komen en dient het geweldsmonopolie van de politie met onmiddellijke ingang te worden ingetrokken. Ze kunnen de verantwoordelijkheid niet dragen, zo blijkt maar weer.
Meer informatie: http://schijnheilig.org

532 reacties
@1reacties
Helemaal mee eens...
Vooral over de multi concerns, dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht/op een kleine boete na dan waar vrolijk om gelachen word.. miljoenen verdiend en een euro aan boete..
Ik vind de meeste mensen maar een stelletje schijnheilen die alleen maar aan zich zelf denken.
Ga maar lekker werken voor je klote hypotheekje waar je zeker te veel voor betaald,want de huizen hier zijn zo opgewaardeerd dat is al een misdaad op zich..

6 reacties
In het tweede deel is een stukje weggevallen: "Bij het speciaal daartoe ontworpen vreemdelingenrecht gelden deze beperkingen niet. Het beleid is erop gericht mensen ongelimiteerd vast te kunnen houden ongeacht hun daden, en dit beleid wordt ingezet om, net zoals het bij ‘vreemdelingen’ gebeurt, een menselijke behandeling te onthouden."
niet oké
1 reacties
De huidige kraakwereld bestaat voor 95% uit werkschuwe profiteurs die niet willen deelnemen aan de maatschappij. Tegen dat laatste heb ik niets, maar ik weiger hiervoor de rekening te betalen op welke manier dan ook.
Ze moeten gewoon lekker 36-40 uur per week werken net ik als ik en de rest van het land. Buiten werktijd mogen ze zich lekker afsluiten van de maatschappij, dan hoef ik mij ook niet te storen aan hun ongewassen koppies en stinkende kleren.
Heel mooi dat de politie iedereen die zich weigert te legitimeren overdraagt aan de Vreemdelingenpoilite. Lekker interneren tussen de uitgezette asielzoekers en pas hun cel uit als ze hun identiteit prijsgeven en kunnen bewijzen!
...hahahaha hard tegen hard!!!

38 reacties
@schijnheilig: Onze wetten zijn toch niet jullie wetten? Alleen als het in jullie voordeel is kennelijk, want de 12-uursregel en de 3-dagen regel is opeens wel erg belangrijk? Niet jullie wet vriend.
niet oké
4334 reacties
@rene01
Huizen zijn niet overgwaardeerd. Huizen zijn duur door linkse heffingen
1000 euro huur voor 1 m2 grond (speculatie door gemeenten), speculeren met bestemmingsplannen, schaarsheid scheppen OZB , bijtellingen , uitwaterende sluizen , enz enz
En dan zeiken dat een woning huren duur is ? Logisch kijken naar de diverse redenen is aan linkse schreeuwers niet besteed. Als verhuurder moet je kennelijk krakers in de kost nemen.
Aanpakken die krakers die denken dat ze ander zijn bezit mogen slopen. 1/3 deel van de aangehouden vernielers is van buitenlandse komaf. Zegt opzich al genoeg

339 reacties
Kraken doe je maar in je eigen land als je dat zo nodig moet! Maar het meeste van dit gajes wil hier in Nederland lekker komen rellen en ook nog een dak boven hun hoofd. Pleur lekker op naar waar je vandaan komt!
niet oké
8 reacties
@ Gerard
kan je wel mooi 'linkse belastingen' noemen maar ik denk dat je weinig (van ons soort) linksen zal vinden die het daar mee eens zijn. Ik kots net zo goed op PvdA en Groenlinks als op CDA en VVD.
Daarnaast is het dus niet vast gesteld of die mensen buitenlanders zijn. Ze hebben simpelweg geweigerd hun naam te geven, wat je recht is. Dat de staat nu hun eigen wetten overtreed laat al zien dat die wetten er alleen maar zijn om te onderdrukken, niet om te beschermen, laat staan om te bevrijden.
Anyway, niet dat het wat zou uitmaken voor mij als het wel buitenlanders zijn. De trend in Nederland om elk (mensen)recht op te schorten als het gaat om mensen die toevallig buiten de Nederlandse grenzen zijn geboren is walgeijk, en het lijkt er zelfs op dat dit in de toekomst zal worden toegepast op iedereen die een oma of opa uit het buitenland heeft.
Het woord fascisme is zo meer en meer niet langer een scheldwoord, wat inderdaad in het verleden te pas en te onpas werd gebruikt, maar keiharde realiteit.

8 reacties
@ TRLL
Binnen de ring is er ook genoeg woonruimte, maar die wordt bewust leeggehouden, en de prijzen kunstmatig hoog. Als mensen zich daartegen verzetten, dan zou ik denken, dat is iets goeds.
@ F. Donders
De meeste krakers werken gewoon omdat zij, net als de meeste anderen, geen andere keus hebben. Jij betaalt helemaal niks voor hen. Bovendien werken krakers zich vaak kapot in en om het pand, om het leefbaar te maken, en om er ook iets meer van te maken dan woonruimte alleen. Daar heb jij de paradiso en de melkweg aan te danken, mocht je het daar leuk vinden. In ieder geval brengen die dingen behoorlijk wat geld in het laatje, mocht je je blindstaren op economisch gewin.
leuk voor je dat je er om kan lachen dat fundamentele mensenrechten op de tocht staan. Nederland lacht zich gezamelijk de afgrond in zo.
@ Scania
Inderdaad. De wetten van de staat zijn uiteindelijk gebaseerd op bruut geweld. Gefeliciteerd.

308 reacties
@F.Donders Niet dat het mij wat uitmaakt, maar laten die Schijnheiligers nou toevallig voornamelijk bestaan uit mensen naast hun full- of partime baan vele uren in vrijwilligerswerk steken.
Maar dat zul jij nooit begrijpen. Vanwege je akelige vooroordelen. Mocht je toch openstaan voor de werkelijkheid, lees dan eens:
Lees bijvoorbeeld eens: http://www.vn.nl/Standaard-Media-Pagina/De-humuslaag-van-Amsterdam-2.htm
en http://www.prikkel.dds.nl/kraken/VK110706.Kraken.pdf

49 reacties
@Scania: :D
@Enrage: "bruut" geweld.... alsjeblieft zeg. De politie krijgt een taak en voert die uit. Als ze bij het uitvoeren van die taak bekogeld worden dan mogen ze gepast geweld gebruiken. Iedereen is bijtijds gemaand het gebied te verlaten. Wie niet weg ging moet daar maar de gevolgen van ondervinden.
Helaas ziet de krakerswereld alles door hun roze bril waardoor geweld tegen anderen en/of vernieling van andermans goederen (denk krakersrellen spuistraat, andermans pand) goed te praten door te verwijzen naar hun zogenaamde verongelijktheid en/of hun idealen om zodoende alles goed te praten.
Onze wetten, ja ook voor jullie.

8 reacties
@domineetor
geweld vanuit de krakers komt bijna altijd in reactie op politiegeweld. Dat was bij schijnheilig zo (zie een artikel op joop.nl) en dat was op 1 oktober al helemaal zo (staat een filmpje erges, kan ik wel opzoeken als je wilt, waar je ziet dat politie demonstratie aanviel, ook ooggetuigenverslag van mij kan ik je doorlinken).

1 reacties
Kan iemand mij uitleggen wat die foto daar doet? Die heeft namelijk helemaal niets met de arrestaties te maken.
Hoe ongeloofwaardig wil AT5 eigenlijk zijn? Want het wordt met de dag belachelijker.
Voorts: dit 'artikeltje' gaat niet over kraken, maar over de wijze waarop er wordt omgegaan met arrestanten, in dit geval arrestanten die niet eens verdacht worden van wat dan ook. Dat gaat een ieder die het recht op demonstratie onderschrijft aan.

148 reacties
Hmm... Heb altijd wel enige sympathie voor kraken gehad. Maar helaas zie ik de laatste tijd (ook in mijn buurt, de Baarsjes) allerlei buitenlands werkschuw tuig uit o.a. Italië, Spanje en het Oostblok opduiken die zich vervolgens als krakers profileren... Da's natuurlijk geen goede zaak. Ik denk dat er hele volksstammen graag gratis in Amsterdam willen wonen, voor velen is A'dam nog altijd het Walhalla met z'n liberale drugsbeleid. En dat gebeurd dan allemaal onder het mom van wij zijn krakers, wij doen dit allemaal voor de goede (principiële) zaak. Ja, aan me hoela!!...
Als ik ooit werkloos wordt zou ik het liefst gaan wonen in een kleine kustplaats in Spanje of Portugal. Ga ik er lekker een stulpje kraken, gratis wonen dus. Denk dat ik een heel eind kan komen met m'n uitkering.
Moet er van kotsen!!...

4334 reacties
@enrage
LEGITIMATIEPLICHT
Niet zeuren dan als je vast zit omdat je weigert om bekend te maken wie je bent.
De term facisme moet je nog even opzoeken in het woordenboek. Totaal misplaatst
Zo als al vaker opgemerkt. De hele wereld past niet in Nederland. Nederland past wel in de wereld. Enkel asocialen pleiten voor een onbeperkt toegangsrecht. Kijk eens in de dierenwereld wat er gebeurt als er teveel dieren op een vierkante meter zich bevinden.
Het is slecht keiharde realiteit dat in een democratie iedereen zijn rechten en plichten heeft. Helaas blaten sommige enkel over rechten. Plichten jegens de maatschappij kennen ze niet de leegvreters

2 reacties
Ben benieuwd of ze wel een advocaat op kosten van de staat aannemen, vast wel! Zoveel tegenstrijdigheden in die lui..
niet oké
8 reacties
In het strafrecht heb je het recht om te zwijgen, ook over je identiteit.
Dat ze hen nu in de vreemdelingendetentie gooien doen ze omdat dat onder het vreemdelingen'recht' niet van toepassing is.
Ik zeg niet dat we in een fascistisch land zitten alleen dat we meer en meer die richting op bewegen.
Beredeneerd vanuit dit klotesysteem; Waarom wel een vrije circulatie van goederen en kapitaal en dan niet van mensen?
Beredeneerd vanuit een menselijk perspectief mag iedereen gewoon gaan en staan waar die wilt. Als dan heel veel mensen hiernaartoe komen dan wordt dat op termijn toch minder aantrekkelijk en dan gaan we/ze weer ergens anders naartoe. Volksverhuizingen zijn van alle tijden. Punt is, een mens is een mens, of ie nou hier is geboren of niet, en dient dus dezelfde rechten te hebben, simpelweg omdat ie mens is. Maarja, dat deze hele teringzooi onmenselijk is dat klopt, maar daar vecht ik dan liever tegen.
Over welke plichten heb je het dan precies?
@puddingbuks
ik heb nooit hardere werkers gezien dan polen, en spanjaarden en italianen kunnen er ook wel wat van. Zelf wil ik me best helemaal de tyfus in werken, hoewel ik situaties probeer te vermijden (wat niet altijd lukt want je moet toch vreten, wonen, leven) waarbij ik wordt genaaid. Helaas worden die situaties vaak 'werken' genoemd. In die zin, en in die zin alleen, ben ik werkschuw. Liever lui tuig, dan werktuig, zoals een vriendin van me dat ooit zei.

8 reacties
@ stop er toch mee
advocaten worden geregeld door de kraakbeweging. Zijn meestal mensen met hart voor de zaak, die doen dat dan gratis of voor een kleine vergoeiding.

532 reacties
@gerard4x4
Niet overgewaardeerd? Hoe kan het dan zijn dat mijn huurwoning in 2008 een waarde had van 180.000 Euro en in 2009 opeens 285.000 Euro zou moeten kosten.. HALLO als ze bij stadsdeel Zuid geld nodig hebben gaan ze er maar voor werken.
Na veel bezwaren is dat nu opeens weer teruggebracht naar 260.000 Euro...en kreeg ook nog te horen dat er weinig mensen bezwaar aantekenen tegen de ontroerend goed belasting en waarom ik dat wel deed? welkom in Nederland, kapitalisme is gewoon genaaid worden. en de huizen zijn zeker 40% te duur...

4334 reacties
@rene
Ik ga het je nog 1 keer proberen uit te leggen. Zonde van mijn tijd waarschijnlijk maar ik blijf optimistisch
In 1991 betaalde je voor 84 m2 erfpachtgrond de lieve som van 17.500 GULDEN ( ofwel 7941 euro)
Anno 2011 mag je aan de gemeente maar liefst 84.000 EURO aftikken voor de grond HUUR.
Bouwde je dus een huis van 220.000 GULDEN in 1991 ( 100.000 EURO ) betaald je inclusief de grond 108.000 euro.
Bouw je EXACT hetzelfde huis voor 100.000 euro nu mag je nu 184.000 euro aftikken door de linkse grondspeculanten bij het gemeentelijk grondbedrijf
Niet de hoop stenen is duurder geworden maar de linkse leegzuigers laten je leeglopen op de erfpacht van de grond. Waar was erfpacht ook alweer voor bedoeld ? Juist ja om grond speculatie te voorkomen.
Niet de bouwvakker , niet de makelaar ( hoewel ) , niet de aannemer maar de LINKSE OPLICHTERS in de stopera zuigen je leeg. En ja die kosten worden doorberekend door iedereen. Dus zowel in koop als in huurprijs.
HALLO WAKKER WORDEN.
p.s De bedragen op de taxatie van de gemeente zijn ALTIJD een hertaxatie waard. De prijs die de gemeente taxeert wil je graag als verkoopprijs vangen. Weer een opdrijvende factor van onze linkse bestuurders.

4334 reacties
@enrage
Mevrouw Fiqt en andere zijn steenrijk geworden van de procedures. Schei toch uit man.
Hart voor hun portemenee bedoel je.

4334 reacties
@enrage
Mensen kunnen ook VRIJ bewegen mits ze middels hun reisdocumenten kunnen aantonen wie ze zijn.
NIETS vreemds aan. De plicht om aan te tonen wie je bent. En al helemaal als je verdacht wordt van misdrijven dan wel overtredingen. Makkelijk he !
En nogmaals , HEEL DE WERELD PAST NIET IN NEDERLAND. Hoe naief moet je zijn om aan dat feit voorbij te gaan !

8 reacties
waarom zou je daar reisdocumenten voor moeten hebben?
Nou, dat hoeft dus niet. Je hebt zwijgrecht als verdachte. Dat is een grondrecht.
Ik zeg ook niet dat heel de wereld in nederland past. Denk alleen niet dat heel de wereld naar nederland wil. Als ze dat zouden willen dan zou niks dat bovendien tegenhouden. Maar dat willen ze dus niet. Je schetst een situatie die niet bestaat. En ik pleit niet alleen voor het opheffen van de Nederlandse grenzen maar van ALLE grenzen (en landen). En de hele wereld, die past wel in de hele wereld. Simpel.
En over dat verhaal wat je tegen rene afstak, als dat waar is dan is dat naar natuurlijk. Vind ik alleen niks links aan. Geen bazen of politici, maar zelf-bestuur en anarchie (waarbij anarchie geen chaos betekent trouwes), daar ga ik voor.
Of zoals ze t nogal over the top zeiden in 1968 'de mensheid zal niet vrij zijn voordat de laatste bureaucraat is opgehangen met de darmen van de laatste kapitalist'. Ik hoop/denk dat t vreedzaam(er) kan gaan maar daar komt t wel op neer.

4334 reacties
@enrage
Je bent te simpel.
Anarchisten moeten in de jungle gaan leven waar ze met niets en niemand rekening hoeven te houden. Die leeuw zal je niet vragen voor je ID.
Wat is overigens de definitie van een kapitalist ? De meeste kapitalisten zijn socialisten. Wat is zelfbestuur ? De meerderheid beslist ? Tja wie handhaafd de beslissing van de meerderheid. Man wat ben jij simpel zeg.

532 reacties
@Gerard4x4
Wie moet er nu wakker worden? HALLO
Je geeft het antwoord volgens mij zelf al...
Je word hier gewoon genaaid waar je bij staat..
Ze kunnen het hier mooi vertellen in Nederland maar het blijven gewoon een stel hoeren die je een poot uitdraaien, of ze nou links/rechts zijn het zijn bijna allemaal oplichters en het kan ze geen donder schelen hoe het met ons pleps gaat..
Zolang wij maar betalen.. en als je dat nou nog niet vat moet je toch echt je kop is uit je reet halen...
Je kan natuurlijk ook je pippo de clown en mamalou kar aanhaken aan je stoere 4x4 en lekker de wereld in gaan hoef je ook nooit meer slap te zeiken pannekoek...

213 reacties
@rene01 ten eerste was het helemasal geen rustige demonstratie er was ontiegelijke herrie vanaf 4 uur smorgens dus waar heb je het over?????
De boel was wel gebarricadeerd want de straat was afgezet met uit de grond gerukte rijen schoolstoelen of dergelijke er zaten mensen vastgeketent dus wat lul je nou rustig er werd met flessen gegooid en mensen stonden met hun lul uit hun broek dronken en blerend in de gracht te pissen.
Mss moet jij je hoofd eens uit je reet halen.

196 reacties
Arrestanten die geen identiteit geven in een isoleercel zetten tot ze hun identiteit aantonen. Daarna moeten ze zelf de 400 euro per dag kosten van detentie betalen, plus de huur voor het kraakpand betalen, voordat ze vrij komen. Indien onvoldoende geld gaan ze dat verdienen met zware arbeid in een strafkamp, waar ze keihard aangepakt worden. Zo maken we van NL weer een beschaafd land.
niet oké
823 reacties
ik vraag me af hoeveel van die krakers een normale huur kunnen opbrengen... Je kunt niet alles hebben in het leven, voor sommige dingen moet je betalen net als anderen. En dat gescheld op de politie? Absurd, uit de monden van mensen die nog nooit in een dictatuur/politiestaat geleefd hebben. Wordt eens volwassen dames/heren!
niet oké
2 reacties
Het is makkelijk in die hoofden kijken hoor. Heeft te maken met het alleen kraken van grote luxe panden. Weet hier nog een aantal aan de woningwet ontrokken bescheiden flats waar mening woningzoekende blij mee zou zijn.
Gek genoeg zijn die niet demonstratief gekraakt.

485 reacties
@Schijnheilig.
Ga lekker die onzin op indymedia verkondigen. Als je daar mee klaar bent, boek dan een reisje Syrië. Kun je daar zien wat een politiestaat inhoud.

308 reacties
@Lexje
Als jij het normaal vindt dat mensen die beschuldigd worden van het niet opvolgen van ambtelijk bevel (terwijl ze waren ingesloten door ME-linies) onbeperkt in vreemdelingendetentie gestopt mogen worden, dan denk ik dat je een goede Syrische overheidswoordvoerder zou kunnen worden.

308 reacties
LinkseTruus,
Laat maar weten waar dat is, want daar kunnen inderdaad een hoop mensen blij mee worden gemaakt!

266 reacties
ik heb een vraag aan de krakers die op dit artikel berichten achterlaten en dat is dit: hoe denk je dat wij begrip kunnen opbrengen voor krakers als jullie tuijdens een demo in de stad alles kort en klein slaan? ik bedoel ik snap waarom er gekraakt word en als jullie dit uit idealogisch oogpunt doen dan wil ik jullie zelfs nog steunen ook maar waarom slopen krakers dan een pin automaat en andere ruiten waar is dat in vredesnaam voor nodig? blijf gewoon met je poten van andermans spullen af!!!!
niet oké
308 reacties
@Peter Uit de bak neem ik aan, ben ik helemaal met je eens. Met de kwalificatie schorem dan weer niet.
niet oké
485 reacties
@kletskous.
Ze hadden daar weg moeten zijn voordat de ME kwam, door daar te blijven en provoceren, niet luisteren enz, kun je verwachten dat er opgetreden wordt.
Van mij sloegen ze al die gasten lenz, geldt ook voor voetbalsupporters met hun grote bek.

308 reacties
@chino
Ik ben het helemaal met je eens dat dat een belachelijke actie was. Dat heeft alleen niks met de arrestanten bij Schijnheilig te maken. Andere dag, andere plaats, andere mensen.
De mensen die in vreemdelingendetentie zijn gestopt worden verdacht van het - tijdens een demonstratie tegen de ontruiming van Schijnheilig - niet opvolgen van een ambtelijk bevel of het verstoren van de openbare orde. Beiden overtredingen van de Algemene Plaatselijke Verordening. Voor dit soort zaken krijg je, als het uberhaupt al bewezen wordt, een boete vgl met door rood licht rijden.
Vreemdelingenbewaring wordt hier puur als intimidatiemiddel gebruikt, omdat zodra je daar in zit je rechten veel beperkter zijn. Ik hoop dat AT5 daar vandaag eens achteraan gaat.

264 reacties
Mooi! Ruimt lekker op zo. Ik ben van mening dat de idealen die men in den beginnen na streefden, allang niet meer het doel zijn achter het kraken van nu.
Sterker nog, de krakers van nu zijn het tuig en de onderste laag van de bevolking uit Italie, Spanje, Oostblok etc.
We hebben genoeg "eigen" tuig en daar hebben we onze handen vol aan. Daarnaast vind ik dat ALS er al gekraakt wordt, dat dit dan door Autochtoon/Allochtone Nederlanders moet zijn. Want het gaan om ONZE woningnood en niet die van een stel EU reject punkers....

308 reacties
@LExje ik was erbij. Toen de ME eraan kwam en begon te slaan, wilden mensen wel weg, maar werden ingesloten door de politie en uren later allemaal aangehouden. Waarbij flink geweld is gebruikt. Raar voor mensen die stonden te trommelen, fluiten en dansen.
(Slechts enkelen hebben met rommel gegooid, zoals ook uit alle beelden blijkt).

1401 reacties
Vreemdelingendetentie past perfect !
Wil jij je niet legitimeren ??
Dan ben je dus een vreemdeling....

8 reacties
@Gerard
De definitie van een kapitalist is iemand die een productiemiddel in handen heeft, dwz een fabriek, een kantoor, een bedrijf bezit. Dan heb je nog het onderscheid tussen kleinkapitalisten (klein bedrijfje) en groot-kapitalisten. Die eersten werken zich vaak helemaal de tering in en zijn allesbehalve rijk. Die tweeden delegeren alles en worden slapend rijk. Dat zijn de grote naaiers. Kan best dat een aantal van hen zich 'socialist' noemt, maar dat maakt ze nog geen socialist, net zo min als het 'Democratisch' in de DDR betekende dat de DDR daadwerkelijk democratisch is.
Zelf-bestuur houdt in dat de mensen zelf de controle hebben over de plek waar ze werken en wonen. In het uiterste geval is dit inderdaad via meerderheidsbesluit, hoewel er in verschillende gradaties (ligt eraan wat men wil) naar consensus kan streven. Wie die beslissing handhaaft? Die meerderheid die hem heeft genomen. Is inderdaad vrij simpel. Werkt wel.
@Linksetruus
Neem dan even contact op met het kraakspreekuur van jouw regio. Ik weet zeker dat ze met die info blij zullen zijn. http://krakenpost.nl/cgi-bin/fom?_recurse=1&file=39 voor kraakspreekuur.

1 reacties
Geen respect voor andermans eigendom! Ga gewoon werken en regel je eigen huis.
niet oké
142 reacties
Al die mensen die krakers weg zetten als werkscuw tuig , hebben niet door dat dit de voorbode is.
binnenkort als de kinderoopvang weg word bezuinigd of de pensioenen worden afgeschaft zal hun het zelfde overkomen , uiteindelijk komt iedereen aan de buurt , want de reden dat alles zo ofgesloten word en alles wat anders is hard word aangepakt omdat het systeem op instorten staat na griekenland gaat portugal dan spanje dan is het over.

1297 reacties
"Indien onvoldoende geld gaan ze dat verdienen met zware arbeid in een strafkamp, waar ze keihard aangepakt worden. Zo maken we van NL weer een beschaafd land."
Enig idee wat de betekenis van beschaafd is?
Of Hast Du Dass Nicht Gewust?

82 reacties
VREEMDELINGENBEWARING KRAKERS SCHENDING ZWIJGRECHT
Naar aanleiding van de protesten tegen de ontruimingsronde van Scheinheilig en andere kraakpanden zijn 52 mensen, die weigerden hun identiteit bekend te maken, in vreemdelingenbewaring geplaatst, die sinds 2002 ook wordt toegepast tegen actievoerders [1]
Dit is een flagrante schending van het recht te zwijgen, ook over je identiteit [2]
Bovendien moet er, wil de politie overgaan tot vreemdelingenbewaring, ''een redelijk vermoeden zijn van niet rechtmatig verblijf in Nederland'' [3]
Het feit, DAT er uberhaupt vreemdelingenbewaring is voor ''illegaal'' in Nederland verblijvende mensen, is onacceptabel, omdat zogenaamde ''illegalen'' niet alleen in vreemdelingenbewaring slechter worden behandeld dan de doorsnee Nederlandse arrestant, maar ook vastzitten zonder dat er sprake is van strafbare feiten
Dat deze vreemdelingenbewaring sinds 2002 ook wordt toegepast op activisten laat een verder afglijden van wat er nog over is van de ''rechtsstaat'' zien
Astrid Essed
[1]
http://www.indymedia.nl/nl/2007/08/46404.shtml
[2]
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1833
[3]
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1833

224 reacties
Krakers zijn die individuen die van mening zijn dat zij boven alle wetten staan EN op miljoenen kosten van de belastingbetaler mogen wonen. Het is hun grootste plezier in een zwijnenstal te wonen, en die zwijnenstal natuurlijk eerst te creeren uit soms prachtige woningen. Het grootste plezier van een kraker is een bv 10 maanden geleden gekocht appartement dat in die 10 maanden volledig verbouwd is, te stelen, 1 week voor de rechtmatige eigenaar erin trekt en het dan volledig te vernielen. Wat voor bedoeling Hermann met zijn kretologie reactie heeft is me geheel onduidelijk, maar enig verstand in de bovenkamer injecteren lijkt me een interessante gedachte.
Een kraker zit op 1 lijn met de overvaller van een winkeleigenaar die na 25 jaar hardwerken (60 uur per week is geen uitzondering) door die overvaller mishandeld wordt en van duizenden Euros beroofd wordt.

224 reacties
Schijnheilig, graag zou ik op dit medium je definitie van schijnheilig willen lezen. DE overtreffende trap schijnheiligheid is voluit onder krakers en andere leugenachtige, criminele, linkse en laffe individuen te vinden. Dezen stellen zichzelf boven de wet en bestelen non stop diegenen die hard voor hun geld werken. Schijnheilig zijn Paul Rosenmoller, Paul Witteman, Wim Kok (ooit kraker, nu door hem zo verfoeide veelverdiener), Wouter Bos, Jan Marijnissen enz.
Hoogste tijd dat de ME volledig vrije hand krijgt in optreden tegen de krakers (waarbij de enkele ME'rs die sympathie voor deze dieven hebben, ook gelijk kunnen vertrekken).

224 reacties
Heleen of Astrid Essed??
Ik krijg de indruk dat je kampioen Ivoren Toren Laffe Sympathysant Rechterlijke macht bent. Je hebt duidelijk een totale minachting voor de burger die zich ergert aan rechterlijke misstanden. Je bent mogelijk een laffe salon socialist, fervent supporter van het idee dat criminelen de hand boven het hoofd moet worden gehouden? Ze zijn immers altijd zo zielig en worden tot hun daad gebracht door mensen zoals ik die 100 % steun eisen voor middenstanders en MKB. Jij en de jouwen zijn de oorzaak van de misselijk makende rechterlijke macht die met name in Amsterdam criminelen, illegalen, afgewezen asylzoekers ed, naar maximaal vermogen pamperen op basis van wetgeving die door je mede-salon socialisten gedurende de afgelopen 30 jaar is aangemaakt. In plaats daarvan doe je niet anders dan criminele socialistische wetgeving te quoten om je gelijk te ondersteunen. Wees een held, maak je bekend en ga met echte mensen in discussie.
Henk Albarda, Buitenveldert, Amsterdam

Wat vind jij?
Voeg reactie toe
Straks op TV