Start van hoofdcontent
nl

Badr Hari denkt aan eigen computer game

8 augustus 2012, 09.36 uur · Aangepast 19 november 2012, 13.55 uur

De naam Badr Hari is als merk gedeponeerd bij het Europese Merkenregister. De aanvrager van de merkregistratie is Yves Gijrath, initiatiefnemer van de Miljonair Fair (dit jaar LXRY Masters) en woordvoerder en adviseur van de veelbesproken kickbokser.

Dat blijkt uit onderzoek van merkenbureau Chiever. Badr Hari en Gijrath zien volgens Chiever kennelijk uitgebreide mogelijkheden voor het merk. De bescherming is aangevraagd voor een groot aantal producten en diensten: van zeepjes, cosmetica en haarlotion tot horloges, kleding, computer games en entertainment. De aanvraag is gedaan op 8 maart 2012, ruim voordat de kickbokser negatief in het nieuws kwam.

Maar volgens Chiever heeft Badr Hari de laatste weken veel van zijn 'merkpotentie' verloren. 'Het is zeer de vraag of er nu nog ondernemers zijn die hun producten willen verbinden aan de in opspraak geraakte bokser. Vermoedelijk bestaat er sinds het Arena-incident nog maar weinig belangstelling voor Badr Hari lotion', aldus Chiever.

Het is een bekend fenomeen dat populaire personen hun naam als merk registreren. Zo vond Chiever een registratie van het merk Estelle Cruijff uit 2008. En ook Ranomi Kromowidjojo liet onlangs haar naam als merk veiligstellen, op 17 juli 2012, vlak voor het Olympisch goud.