Start van hoofdcontent

Politiek

nl

Raadslid wacht uurtje, stelt vragen aan college

19 december 2012, 18.12 uur · Aangepast 20 december 2012, 16.26 uur

VVD-raadsleden Werner Toonk en Marja Ruigrok hebben vragen gesteld aan het college van b&w over de service en wachttijden bij de gemeente. Stomtoevallig een dag nadat Toonk maar liefst een uur moest wachten om een formulier in te leveren...

Toonk hield zijn volgers op Twitter dinsdag uitgebreid op de hoogte van zijn vorderingen. 'Aftellen nu. Nog 6 minuten dan wacht ik precies een uur bij . Laatste keer zo lang wachten bij een balie was in Zuid Amerika'.

Zuid-Amerikaanse toestanden dus voor Toonk, hoewel het natuurlijk altijd erger kan, constateerde de VVD'er. 'Langstwachtende wacht al 1 u en 20 minuten op Komt regelmatig voor hoor ik net. Verbazingwekkend.'

Stadsdeel Centrum wees het raadslid er nog even op dat het mogelijk is een afspraak te maken, zodat je niet hoeft te wachten. Toonk bedankte vriendelijk voor de tip, maar lijkt toch liever helemaal niet meer langs te hoeven komen voor dit soort zaken. 'Er is veel geld te besparen door te digitaliseren', tweet hij naar een van zijn volgers.

Als het aan het liberale raadslid ligt is het in ieder geval de laatste keer geweest dat hij een uur heeft moeten wachten voor een gemeente balie. Woensdag diende hij samen met Ruigrok een reeks vragen in om de dienstverlening van de gemeente tegen het ligt te houden. 'In 2012 kan in tijden van drukte de wachttijd bij het loket Burgerzaken in stadsdeel Centrum oplopen tot ruim een uur en kunnen Amsterdammers worden doorverwezen naar loketten in andere stadsdelen. De fractie van de VVD heeft signalen opgevangen dat dit steeds vaker gebeurt en wil graag weten of dit klopt, of dit bij loketten in de overige stadsdelen speelt en wat de gemeente Amsterdam gaat doen om de dienstverlening via loketten zo snel en efficiënt mogelijk te laten gebeuren', vragen de raadsleden zich nu af.

Hoe lang het duo moet wachten op een antwoord is niet bekend...