Start van hoofdcontent

Cultuur

nl

'Toneelstuk ANNE te commercieel'

13 april 2014, 01.07 uur · Aangepast 14 april 2014, 21.34 uur

Ronald Leopold, directeur van de Anne Frank Stichting, vindt dat de commerciële presentatie van het toneelstuk ANNE niet met de gruwelijke geschiedenis van Anne Frank strookt.

Dat zei hij vanavond in het tv-programma Nieuwsuur. Het meeste bezwaar heeft de stichting tegen de arrangementen die met de kaarten worden aangeboden. Zo kunnen bezoekers kiezen om met een boot vanaf Centraal Station naar het theater te varen, waar hem of haar 'een sfeervolle ontvangst met champagne en amuse' wacht.

Men kan daar kiezen voor een twee- of driegangendiner, waarbij een sommelier adviseert over passende wijnen. Na de voorstelling is er de mogelijkheid tot een 'naborel' van een uur met drankjes en 'warme bites'.

Voor ANNE werd in de Houthavens aan de oever van het IJ een nieuw theater gebouwd. De toneelvoorstelling, waarin teksten uit het dagboek op het podium letterlijk worden geciteerd, gaat in mei in première.