Start van hoofdcontent

Cultuur

nl

Reclamebureau distantieert zich van Radio 538-poster

25 juli 2014, 11.40 uur · Aangepast 26 juli 2014, 17.19 uur

Een suggestieve Radio 538-poster die veel abri's siert, valt niet bij iedereen in de smaak.

Op de poster zijn twee dames te zien die aan een hotdog likken. Op een variant van de poster is de worst met pixels onherkenbaar gemaakt, waardoor een eventuele suggestie dat het een ander worstvormig voorwerp is nog sneller is gemaakt.

Veel Amsterdammers vonden de poster ondanks het culinaire tintje toch niet heel smaakvol. De foto zou zelfs vrouwonvriendelijk zijn.

Het Amsterdamse reclamebureau INDIE neemt zelfs afstand van de poster, ontdekte Glamora.ma. Het bureau maakte een eerdere campagne voor Radio 538 en krijgt nu 'emotionele reacties' binnen van mensen die de worst-campagne niet op prijs stellen.

'De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen', aldus de reclamemakers.

Slechte smaak... of generatiekloof? #campagne #communicatie #marketing @538 pic.twitter.com/TuwQbX5ssp

— Michel Pasman (@michel_pasman) July 21, 2014