Start van hoofdcontent

Stad

nl

Organisator kersteditie Sushi Festival noemt de vele klachten 'spijtig'

17 december 2018, 21.10 uur · Aangepast 20 december 2018, 15.44 uur · Foto: Joanne de Goeij

De organisatie van de kersteditie van het Sushi Festival reageert op de boze bezoekers die afgelopen weekend teleurgesteld van het evenement zijn vertrokken. Een van de organisatoren laat weten dat ze alle klachten individueel gaan afhandelen.

Mede-organisator Omer Fiaz zegt vandaag tegen AT5 dat ze op de hoogte zijn van de klachten. Zo zeggen bezoekers op Facebook dat ze zeer ontevreden waren over de te lange wachtrij, de drukte, de prijzen en de onpersoonlijke sfeer. Er zou niet eens een kerstboom hebben gestaan. 

Lees ook: Bezoekers kersteditie Sushi Festival: 'Uur in de kou en geen kerstsfeer'

Geen decoratie
De organisatie noemt de klachten 'spijtig', maar legt ook uit hoe dat komt. De organisatie kwam er namelijk pas laat achter dat de NDSM-loods, waar het evenement gehouden werd, bijna niet op te warmen is tijdens extreem koude dagen.

'Het decoratiemateriaal leek bij controle vooraf aan het evenement niet voldoende geïmpregneerd te zijn. Ondanks dat ze wel gecertificeerd waren', zegt Fiaz. De attributen die van tevoren in de loods werden gezet, moesten daarom zo snel mogelijk weg worden gehaald. 

Dat was extra vervelend vanwege de kobijtcontroleu, iets waar de organisatie ook 'door verrast werd'.

Lees ook: Klachtenregen na eerste dag Sushi Festival, organisatie belooft beterschap

Heatblowers tegen kou
Nadat de opzet in de loods was aangepast, en bezoekers naar binnen konden, bleek het binnen niet veel warmer te zijn dan buiten. 'We hadden acht heatblowers, maar dat bleek niet genoeg te zijn. Daarom hadden we halverwege het evenement nog acht extra heatblowers gehuurd om in de loods te plaatsen.'

De organisatie noemt de klachten 'spijtig', maar belooft alle klachten individueel af te handelen. Volgens Fiaz zijn er tientallen klachten binnen gekomen. 'Die mensen krijgen allemaal persoonlijk een bericht terug en worden gecompenseerd in de vorm van een verrassingspakket, refund of gratis kaartjes voor een volgende editie.'

Eerdere editie
Twee jaar geleden waren er ook klachten op de eerste dag van de Amsterdamse editie van het Sushi Festival. Zo zouden er veel te veel mensen op het festival zijn geweest, waren er lange wachtrijen en kon het personeel de bestellingen niet aan. 

Joanne de Goeij