112

Brand in woning Diemen na kortsluiting in hoverboard

14 maart 2019, 21.26 uur · Aangepast 14 maart 2019, 22.02 uur

Inter Visual Studio / Sander Disselkoter
Inter Visual Studio / Sander Disselkoter

In de slaapkamer van een woning in Diemen heeft vanavond rond 19.50 uur brand gewoed. Het vuur is ontstaan door kortsluiting in een hoverboard.

De kortsluiting ontstond tijdens het opladen van het hoverboard, een eenpersoons elektrisch transportmiddel. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Zo was het eerder onder meer raak in Noord en op IJburg. De brandweer raadt dan ook aan om hoverboards niet in huis op te laden, maar buiten.

Opgevangen in tram 19
Op het moment van de brand waren meerdere bewoners in het huis aanwezig. Zij hebben direct de slaapkamerdeur dichtgedaan en de brandweer gebeld. Ze zijn vervolgens opgevangen in tram 19, die voor het huis langs rijdt. De tram liep daardoor enige tijd vertraging op, maar rijdt inmiddels weer op schema.  

Niemand raakte bij de brand gewond.