Start van hoofdcontent

Stad

nl

Litjens eist snel verbetering ouderenvervoer na choatische overname

5 juli 2017, 16.42 uur · Aangepast 21 juni 2018, 18.16 uur

RMC verzorgt sinds afgelopen weekend het aangepaste vervoer voor ouderen en gehandicapten. Zij namen de opdracht over van Connexxion maar deze transitie verliep allesbehalve soepel. En dat is wethouder Pieter Litjens ook opgevallen.

'Het is een kwestie van wennen voor een bedrijf om dat allemaal goed te doen', zegt Litjens. 'Dat heeft zaterdag geleid tot een aantal problemen. De punctualiteit, het aantal mensen dat op tijd werd opgehaald, was 59 procent. Dat was veel te laag.'

Lees ook: Aangepast vervoer chaos met nieuwe vervoerder: ouderen wachten urenlang op een taxi

Het regende afgelopen dagen klachten van oudere, hulpbehoevende mensen die urenlang in het ziekenhuis op een taxi moesten wachten. 'Het doel is 95 procent en daar zijn ze nog lang niet. Als ze die afspraak niet halen, gaan we dat in rekening brengen. We merken dat ze maatregelen nemen maar het moet nog een stuk beter.'

Litjens ziet wel dat er sinds het weekend vooruitgang is geboekt. 'Gisterochtend was het 79 procent. Dat is al aanmerkelijk hoger maar nog steeds niet hoog genoeg.' De wethouder gaan morgen nog in gesprek met RMC om de service te verbeteren.