Stad
Geen gejuich om Click & Collect: 'Ik ken geen winkelier die dit een oplossing vindt'
Sinds vorige week woensdag mogen ondernemers werken met het zogeheten 'Click & Collect-systeem'. Klanten bestellen de artikelen online en halen het vervolgens op. Volgens ondernemers werkt dit systeem helaas niet zoals ze hadden gehoopt. 'Er is weinig veranderd qua omzet.'
'Het zet geen zoden aan de dijk voor ons', zegt Maaike van Gelder, eigenaar van De Kinderfeestwinkel. 'Ik hoopte dat mensen meer gingen kopen, maar het is hetzelfde als toen we het bezorgden. Er is gewoon niet veel veranderd qua omzet.'
Ook eigenaar Roger Kenbeek van de kledingwinkel Penny Lane ziet geen verschil in omzet na het starten met het afhalen. 'Ik ken geen winkelier die dit een oplossing vindt', zegt hij. 'De enige oplossing is dat de winkels weer open gaan.'
'De enige oplossing is dat de winkels weer open gaan'
Financieel helpt het dus niet veel, maar wel helpt het enigszins met het onderhouden van het klantcontact. 'De reacties zijn heel leuk', zegt Kenbeek, 'Mensen willen toch nog even hallo zeggen aan de deur.' Van Gelder: 'We willen wel graag open blijven voor onze vaste klanten en mensen die alles bij ons proberen te kopen in plaats van online.'
💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0651190938!