Start van hoofdcontent

Stad

nl

Schiphol gaat reizigers die vlucht misten door chaos compenseren

11 augustus 2022, 21.57 uur · Aangepast 11 augustus 2022, 22.20 uur · Door NH Nieuws

Reizigers die hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, kunnen hun kosten vergoed krijgen door Schiphol. Dit gaat om reizigers die tussen 23 april en 11 augustus wel op tijd op de luchthaven waren, maar toch hun vlucht misten. 

Dat is Schiphol overeengekomen met de Consumentenbond en het programma Max Vakantieman van Omroep Max. De luchthaven vergoedt wel alleen de kosten die niet al op een andere manier zijn vergoed, bijvoorbeeld door een verzekering of een andere luchtvaartmaatschappij, of kosten die voorkomen hadden kunnen worden. 

Wel kan er bijvoorbeeld een vergoeding worden aangevraagd voor kosten die gemaakt zijn voor het omboeken van een vlucht of voor een vervangende vlucht. Ook de kosten voor een ongebruikte accommodatie kunnen vergoed worden door Schiphol. 

Reizigers kunnen tot en met 30 september hun compensatieverzoek indienen via de website van Schiphol. 

💬 Whatsapp ons!
Heb jij tips? Of een interessante foto of video gemaakt? Stuur ons jouw nieuws op 0651190938